Zobrazit minimální záznam

Patterns of usage of online social network Facebook: a psychographic analysis
dc.contributor.advisorŠvelch, Jaroslav
dc.creatorPokorný, Daniel
dc.date.accessioned2017-05-27T07:40:07Z
dc.date.available2017-05-27T07:40:07Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/68713
dc.description.abstractDiplomová práce Charakteristiky užití sociální sítě Facebook mezi teenagery: Psychografická analýza se zabývá problematikou publik na online sociálních sítí a jejich vlivem na chování a sebe-prezentaci uživatele. Budování a vyjadřování identity je intenzivně zkoumaná oblast, méně se však pozornost zaměřuje na způsob, jakým uživatelé definují svá publika na online sociálních sítích a jak přesná vůbec může být představa o nich. V této práci jsem si kladl za cíl zjistit, jak teenageři užívající Facebook přemýšlí o různých typech publika, se kterými se mohou setkat a jak tato představa ovlivňuje jejich způsob užívání Facebooku. Jelikož toto téma není jednoduše uchopitelné pro respondenty, zvolil jsem metodu projektivních technik v rámci skupinové diskuse. Takto jsem se snažil získat vhled a odpovědět na výzkumné otázky na rozhraní představ o publiku, jeho vnímání, typologii a interpretování a následně, jaký vliv tyto představy mají na používání online sociální sítě. Podobný typ studie lze provést i na jiných skupinách uživatelů a také se lze zaměřit na další online sociální sítě. Dalším krokem může být kvantitativní zhodnoccení formulovaných zjištění.cs_CZ
dc.description.abstractIn this diploma thesis I explore the topic of publics on online social networking sites. I also focused on how the concept of publics affects how users behave and present themselves on online social networking sites, taking Facebook as an example. Identity management is an extensively researched area. However, less attention is paid to understanding the ways how users define their audience and how precise such a concept can actually be. In this thesis I set to understand how teenagers think and conceptualize different types of audiences they may encounter and how such imagined audience influences the way they use Facebook. Since this is a topic considerably difficult to think of let alone speak about, especially for young people, I chose projective techniques used in a focus group to overcome these obstacles. Using this method I tried to get answers on the research questions and obtain an insight as to how people imagine their audiences on online social networking sites, what are the most prominent types of users, and how it affects, in turn, their usage of Facebook. A similar type of research can be conducted also for other groups of online social networking sites users as well as for other online social networking sites. The next possible step can be a quantitative study assessing the stated...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectonline sociální sítěcs_CZ
dc.subjectzamýšlená publikacs_CZ
dc.subjectteenageřics_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectonline social networking sitesen_US
dc.subjectimagined publicsen_US
dc.subjectteenagersen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.titleCharakteristiky užití sociální sítě Facebook mezi teenagery: psychografická analýzacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId125954
dc.title.translatedPatterns of usage of online social network Facebook: a psychographic analysisen_US
dc.contributor.refereeDvořák, Tomáš
dc.identifier.aleph002011351
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Charakteristiky užití sociální sítě Facebook mezi teenagery: Psychografická analýza se zabývá problematikou publik na online sociálních sítí a jejich vlivem na chování a sebe-prezentaci uživatele. Budování a vyjadřování identity je intenzivně zkoumaná oblast, méně se však pozornost zaměřuje na způsob, jakým uživatelé definují svá publika na online sociálních sítích a jak přesná vůbec může být představa o nich. V této práci jsem si kladl za cíl zjistit, jak teenageři užívající Facebook přemýšlí o různých typech publika, se kterými se mohou setkat a jak tato představa ovlivňuje jejich způsob užívání Facebooku. Jelikož toto téma není jednoduše uchopitelné pro respondenty, zvolil jsem metodu projektivních technik v rámci skupinové diskuse. Takto jsem se snažil získat vhled a odpovědět na výzkumné otázky na rozhraní představ o publiku, jeho vnímání, typologii a interpretování a následně, jaký vliv tyto představy mají na používání online sociální sítě. Podobný typ studie lze provést i na jiných skupinách uživatelů a také se lze zaměřit na další online sociální sítě. Dalším krokem může být kvantitativní zhodnoccení formulovaných zjištění.cs_CZ
uk.abstract.enIn this diploma thesis I explore the topic of publics on online social networking sites. I also focused on how the concept of publics affects how users behave and present themselves on online social networking sites, taking Facebook as an example. Identity management is an extensively researched area. However, less attention is paid to understanding the ways how users define their audience and how precise such a concept can actually be. In this thesis I set to understand how teenagers think and conceptualize different types of audiences they may encounter and how such imagined audience influences the way they use Facebook. Since this is a topic considerably difficult to think of let alone speak about, especially for young people, I chose projective techniques used in a focus group to overcome these obstacles. Using this method I tried to get answers on the research questions and obtain an insight as to how people imagine their audiences on online social networking sites, what are the most prominent types of users, and how it affects, in turn, their usage of Facebook. A similar type of research can be conducted also for other groups of online social networking sites users as well as for other online social networking sites. The next possible step can be a quantitative study assessing the stated...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020113510106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV