dc.contributor.advisor | Šoltys, Otakar | |
dc.creator | Hanzel, Petr | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T08:44:30Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T08:44:30Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/69043 | |
dc.description.abstract | (abstrakt) Práce sleduje historický vývoj hudební komunikace i jejího zkoumání a nabízí konkrétní výzkumnou metodu. V první kapitole je načrtnuta motivace autora a jím zkoumaný hudební korpus. Druhá kapitola nabízí stručný přehled toho, jak se průběhu historie západní civilizace utvářely dvě hudebně komunikační kompetence a vědecké obory zajímající se o jejich výzkum. V třetí kapitole je představena výzkumná metoda italského hudebního sémiotika a didaktika Gina Stefaniho, která se opírá o model sdílených odborných i lidových hudebních kompetencí, jejichž společnou základnou jsou obecné "antropologické" kódy. Čtvrtá kapitola představí názornou aplikaci této metody na vzorku českého "laického" publika a prokáže, že i hudebně nevzdělaná populace disponuje nevědomým hudebně komunikačním potenciálem. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with the evolution of musical communication, competencies and offers a research method for study of these. In the first chapter, author's background, motivation and the chosen body of music is presented. The second chapter briefly summarizes the development of musical communication and of the main theoretical and research approaches to it in the Western society. The third chapter provides a research method of shared musical communication skills based on Italian scholar Gino Stefani's model of common musical competence. In the fourth chapter this method is tested out on a sample of Czech musically uneducated population to prove wrong the common assumption that only a gifted and musically educated part of society is privileged to participate in the practices of musical communication. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Hudební komunikace | cs_CZ |
dc.subject | hudební kompetence | cs_CZ |
dc.subject | hudební diskurz | cs_CZ |
dc.subject | mezioborový výzkum | cs_CZ |
dc.subject | Musical communication | en_US |
dc.subject | musical competence | en_US |
dc.subject | musical discourse | en_US |
dc.subject | interdisciplinary research | en_US |
dc.title | Výzkum hudební komunikace | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-06-24 | |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 150752 | |
dc.title.translated | Analysis of the Efficiency of Transmission of Communication Through Musical Communication | en_US |
dc.contributor.referee | Kraus, Jiří | |
dc.identifier.aleph | 001785953 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Media Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | (abstrakt) Práce sleduje historický vývoj hudební komunikace i jejího zkoumání a nabízí konkrétní výzkumnou metodu. V první kapitole je načrtnuta motivace autora a jím zkoumaný hudební korpus. Druhá kapitola nabízí stručný přehled toho, jak se průběhu historie západní civilizace utvářely dvě hudebně komunikační kompetence a vědecké obory zajímající se o jejich výzkum. V třetí kapitole je představena výzkumná metoda italského hudebního sémiotika a didaktika Gina Stefaniho, která se opírá o model sdílených odborných i lidových hudebních kompetencí, jejichž společnou základnou jsou obecné "antropologické" kódy. Čtvrtá kapitola představí názornou aplikaci této metody na vzorku českého "laického" publika a prokáže, že i hudebně nevzdělaná populace disponuje nevědomým hudebně komunikačním potenciálem. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with the evolution of musical communication, competencies and offers a research method for study of these. In the first chapter, author's background, motivation and the chosen body of music is presented. The second chapter briefly summarizes the development of musical communication and of the main theoretical and research approaches to it in the Western society. The third chapter provides a research method of shared musical communication skills based on Italian scholar Gino Stefani's model of common musical competence. In the fourth chapter this method is tested out on a sample of Czech musically uneducated population to prove wrong the common assumption that only a gifted and musically educated part of society is privileged to participate in the practices of musical communication. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017859530106986 | |