Zobrazit minimální záznam

The development of the iconography of Judgment in the Catholic and Ortodox religion
dc.contributor.advisorHlaváčková, Jana Hana
dc.creatorNagatkina, Darja
dc.date.accessioned2017-05-27T09:56:22Z
dc.date.available2017-05-27T09:56:22Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69432
dc.description.abstractBibliografická citace Vývoj ikonografie Posledního soudu v katolickém a pravoslavném náboženství: diplomová práce / Darja Nagatkina; vedoucí práce: PhDr. Jana Hana Hlaváčková -- Praha, 2014. -- 85 stran. Anotace Tématem mé diplomové práce je vývoj ikonografie Posledního Soudu, a to od dob jeho vzniku po převzetí tohoto námětů, jak východní, tak západní církví. Počátky zobrazování Posledního Soudu sahají do IV. století (nejdříve se zobrazoval jako oddělení oveček od kozlů). Úplná kompozice se objevuje od VIII. století v Byzanci a od té doby se námět šíří v systému nástěnných maleb jak v Byzanci, tak v Rusku a na západě. Ve své diplomové práci bych se ráda zaměřila na vývoj ikonografie tohoto námětu a hlavně na jeho pozdější transformace způsobené kulturními zvyky východu a západu a mentalitou či náboženstvím leč křesťanských, ale tak odlišných národů. Cílem mé práce bude porovnání a podrobnější rozbor ikonografie Posledního Soudu zobrazovaného katolíky a pravoslavnými. Klíčová slova Poslední soud, had мытарств, Ohnivý tok, Gehanna, pyr aionios, ikonografie, Byzanc, Kristus, archanděl Michael, ikona.cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of my thesis is the development of the iconography of Judgment, and since its inception after the acceptance of such ideas, both Eastern and Western Churches. The beginnings of Judgment display back to the IV. century (the first being displayed as separate sheep from the goats). The full composition appears from VIII. century in Byzantium and since then the idea spread in the system murals both in Byzantium and Russia and the West. In my diploma thesis I focused on the development of the iconography of this subject and especially in his later transformation caused by the cultural traditions of east and west and the mentality and religion but Christian, but as distinct peoples. The aim of my work will be compared and a more detailed analysis of the iconography of Judgment displayed by Catholics and Orthodox. Keywords The Last Judgement, snake мытарств, Fiery flow, Gehanna, pyr aionios, iconography, Byzantine, Christ, Archangel Michael, icon.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleVývoj ikonografie Posledního soudu v katolickém a pravoslavném náboženstvícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-02
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId127178
dc.title.translatedThe development of the iconography of Judgment in the Catholic and Ortodox religionen_US
dc.contributor.refereeRoyt, Jan
dc.identifier.aleph001878104
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBibliografická citace Vývoj ikonografie Posledního soudu v katolickém a pravoslavném náboženství: diplomová práce / Darja Nagatkina; vedoucí práce: PhDr. Jana Hana Hlaváčková -- Praha, 2014. -- 85 stran. Anotace Tématem mé diplomové práce je vývoj ikonografie Posledního Soudu, a to od dob jeho vzniku po převzetí tohoto námětů, jak východní, tak západní církví. Počátky zobrazování Posledního Soudu sahají do IV. století (nejdříve se zobrazoval jako oddělení oveček od kozlů). Úplná kompozice se objevuje od VIII. století v Byzanci a od té doby se námět šíří v systému nástěnných maleb jak v Byzanci, tak v Rusku a na západě. Ve své diplomové práci bych se ráda zaměřila na vývoj ikonografie tohoto námětu a hlavně na jeho pozdější transformace způsobené kulturními zvyky východu a západu a mentalitou či náboženstvím leč křesťanských, ale tak odlišných národů. Cílem mé práce bude porovnání a podrobnější rozbor ikonografie Posledního Soudu zobrazovaného katolíky a pravoslavnými. Klíčová slova Poslední soud, had мытарств, Ohnivý tok, Gehanna, pyr aionios, ikonografie, Byzanc, Kristus, archanděl Michael, ikona.cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of my thesis is the development of the iconography of Judgment, and since its inception after the acceptance of such ideas, both Eastern and Western Churches. The beginnings of Judgment display back to the IV. century (the first being displayed as separate sheep from the goats). The full composition appears from VIII. century in Byzantium and since then the idea spread in the system murals both in Byzantium and Russia and the West. In my diploma thesis I focused on the development of the iconography of this subject and especially in his later transformation caused by the cultural traditions of east and west and the mentality and religion but Christian, but as distinct peoples. The aim of my work will be compared and a more detailed analysis of the iconography of Judgment displayed by Catholics and Orthodox. Keywords The Last Judgement, snake мытарств, Fiery flow, Gehanna, pyr aionios, iconography, Byzantine, Christ, Archangel Michael, icon.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990018781040106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV