Zobrazit minimální záznam

Is the only purpous of czech litestyle magazines to present advertisements?
dc.contributor.advisorOsvaldová, Barbora
dc.creatorSamšuková, Jana
dc.date.accessioned2017-05-27T10:46:16Z
dc.date.available2017-05-27T10:46:16Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69707
dc.description.abstract(abstrakt) Bakalářská práce "Jsou české lifestylové časopisy jen nositelem reklamy?" hodnotí obsah dvou českých lifestylových magazínů - JOY a Harper's Bazaar. Vychází z hypotézy, že české lifestylové magazíny jsou přesyceny reklamou a jejich tvůrci poskytují větší prostor inzerentům než vlastnímu lifestylovému obsahu. Práce se zabývá zejména porovnáním množství obsahu inzertního a lifestylového, a to v tříměsíčním období roku 2012. V menší míře se pak věnuje případné provázanosti mezi inzerenty a redakčním obsahem, tematické agendě analyzovaných časopisů a jejich reálné ceně lifestylového textu bez inzerce. Ve všech těchto aspektech zároveň porovnává oba magazíny. Výsledná zjištění jsou v práci vyhodnocena kvantitativní obsahovou analýzou, konkrétně pomocí tzv. emergent kódování. V první části práce se autorka zabývá představením zkoumaných magazínů, jejich současné prezentaci, historii a zasazením do českého mediálního trhu, v části rovněž tématu komercionalizace médií. Součástí této práce je i CD s kompletní kódovací knihou včetně definic proměnných.cs_CZ
dc.description.abstractBachelor's thesis: Is the only purpose of Czech lifestyle magazines to present advertisements? An evaluation of the content of two Czech lifestyle magazines - JOY and Harper's Bazaar. This thesis is based on a hypothesis that Czech lifestyle magazines are oversaturated with advertisements and that their creators devote more space to the advertisers than to actual own lifestyle/journalistic content. This thesis compares the amount of space devoted to advertisements and original lifestyle content in particular, within a three- month period in the year of 2012. It also deals with a possible coherence of advertisers and lifestyle content and thematic agenda of analysed magazines, to a lesser extent. There will be comparisons of both JOY and Harper's Bazaar provided for each aspect evaluated by quantitative analysis, specifically through emergent coding. In the first part of the thesis, the author discusses the presentation of analysed magazines, their appearance, history, and their place among the Czech media market. The topic of media commercialization is also discussed. The coding book is attached to this thesis as well as a CD with the full coding book and definitions of variables.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectLifestylecs_CZ
dc.subjectmagazíncs_CZ
dc.subjectčasopiscs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectkvantitativnícs_CZ
dc.subjectanalýzacs_CZ
dc.subjectprovázanostcs_CZ
dc.subjectLifestyleen_US
dc.subjectmagazineen_US
dc.subjectadvertisementen_US
dc.subjectquantitativeen_US
dc.subjectanalysisen_US
dc.subjectconnectionen_US
dc.titleJsou české lifestylové časopisy jen nositelem reklamy?cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-18
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId138808
dc.title.translatedIs the only purpous of czech litestyle magazines to present advertisements?en_US
dc.contributor.refereeLábová, Alena
dc.identifier.aleph002010180
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(abstrakt) Bakalářská práce "Jsou české lifestylové časopisy jen nositelem reklamy?" hodnotí obsah dvou českých lifestylových magazínů - JOY a Harper's Bazaar. Vychází z hypotézy, že české lifestylové magazíny jsou přesyceny reklamou a jejich tvůrci poskytují větší prostor inzerentům než vlastnímu lifestylovému obsahu. Práce se zabývá zejména porovnáním množství obsahu inzertního a lifestylového, a to v tříměsíčním období roku 2012. V menší míře se pak věnuje případné provázanosti mezi inzerenty a redakčním obsahem, tematické agendě analyzovaných časopisů a jejich reálné ceně lifestylového textu bez inzerce. Ve všech těchto aspektech zároveň porovnává oba magazíny. Výsledná zjištění jsou v práci vyhodnocena kvantitativní obsahovou analýzou, konkrétně pomocí tzv. emergent kódování. V první části práce se autorka zabývá představením zkoumaných magazínů, jejich současné prezentaci, historii a zasazením do českého mediálního trhu, v části rovněž tématu komercionalizace médií. Součástí této práce je i CD s kompletní kódovací knihou včetně definic proměnných.cs_CZ
uk.abstract.enBachelor's thesis: Is the only purpose of Czech lifestyle magazines to present advertisements? An evaluation of the content of two Czech lifestyle magazines - JOY and Harper's Bazaar. This thesis is based on a hypothesis that Czech lifestyle magazines are oversaturated with advertisements and that their creators devote more space to the advertisers than to actual own lifestyle/journalistic content. This thesis compares the amount of space devoted to advertisements and original lifestyle content in particular, within a three- month period in the year of 2012. It also deals with a possible coherence of advertisers and lifestyle content and thematic agenda of analysed magazines, to a lesser extent. There will be comparisons of both JOY and Harper's Bazaar provided for each aspect evaluated by quantitative analysis, specifically through emergent coding. In the first part of the thesis, the author discusses the presentation of analysed magazines, their appearance, history, and their place among the Czech media market. The topic of media commercialization is also discussed. The coding book is attached to this thesis as well as a CD with the full coding book and definitions of variables.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020101800106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV