Tabletové magazíny - jejich historie, vývoj a současné postavení na českém mediálním trhu
Tablet magazines - the history, evolution and current position on the czech media market
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69759Identifikátory
SIS: 151625
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švelch, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
16. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Tablet, chytrý telefon, tabletový magazín, interaktivita, dotazníkové šetření, operační systémKlíčová slova (anglicky)
Tablet, smartphone, tablet-only magazine, interactivity, survey questionnaire, operating systemBakalářská práce je věnována vzniku a vývoji tabletových magazínů v České republice. Součástí práce je rozbor nejen ryze tabletově vydávaných magazínů působících na českém mediálním trhu v období let 2012-2015, ale i samotných vydavatelství, jež se tomuto modernímu specifickému technologickému trendu věnují. Podstatnou částí je poté vytyčení technologických aspektů souvisejících s procesem jejich tvorby a distribuce a také aktuálně platné restrikce z oblasti legislativy. Teoretický pohled na tuto problematiku je poté ověřován a prozkoumán v rámci realizovaného dotazníkového šetření. V rámci něj bylo u majitelů chytrých telefonů a tabletů v České republice zjišťováno nejen prozatímní využívání těchto zařízení k různým aktivitám, ale především povědomí o dostupných tabletových magazínech. Následně byla u respondentů zjišťována konzumace těchto obsahů, postoj k interaktivitě obsahů, zpoplatnění titulů či zaměření do budoucna potenciálně nově vydávaných magazínů. V závěru práce je na základě příkladu vývoje tohoto segmentu v zahraničních zemích, názorů odborníků a vlastního zhodnocení nastíněn možný vývoj této oblasti v následujících letech, a to především formou konkurenčních výhod (pozitiv) a nevýhod (negativ) tabletových magazínů.
The bachelor thesis is dedicated to the origin and development of the tablet-only magazines in the Czech Republic. The component of the thesis is the analysis not only of the tablet-only magazines published on the Czech media market in the period between the years 2012 and 2015, but also the publishing houses themselves that are specialised in this modern and unique technological trend. The essential part of the thesis is then the definition of technological aspects connected with the process of creation and distribution of the magazines and restrictions applied from the legislation area. Theoretical perspective on this issue was then tested and examined in the realized questionnaire survey. The smartphone and the tablet users were subjected to questions regarding their device usage for various activities, and also their awareness about the available tablet-only magazine. The usage of these electronical contents, the attitude to the interactivity, the pricing and the tematical specialization in the new potential tablet magazines were then determined. Based on the development of the market segment in foreign countries, on the opinion of the experts and on my own evaluation, the potential development in the Czech Republic is outlined in the closing part of this thesis via describing the advantages...