Zobrazit minimální záznam

Tablet magazines - the history, evolution and current position on the czech media market
dc.contributor.advisorCebe, Jan
dc.creatorHoráčková, Anna
dc.date.accessioned2017-05-27T10:55:25Z
dc.date.available2017-05-27T10:55:25Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69759
dc.description.abstractBakalářská práce je věnována vzniku a vývoji tabletových magazínů v České republice. Součástí práce je rozbor nejen ryze tabletově vydávaných magazínů působících na českém mediálním trhu v období let 2012-2015, ale i samotných vydavatelství, jež se tomuto modernímu specifickému technologickému trendu věnují. Podstatnou částí je poté vytyčení technologických aspektů souvisejících s procesem jejich tvorby a distribuce a také aktuálně platné restrikce z oblasti legislativy. Teoretický pohled na tuto problematiku je poté ověřován a prozkoumán v rámci realizovaného dotazníkového šetření. V rámci něj bylo u majitelů chytrých telefonů a tabletů v České republice zjišťováno nejen prozatímní využívání těchto zařízení k různým aktivitám, ale především povědomí o dostupných tabletových magazínech. Následně byla u respondentů zjišťována konzumace těchto obsahů, postoj k interaktivitě obsahů, zpoplatnění titulů či zaměření do budoucna potenciálně nově vydávaných magazínů. V závěru práce je na základě příkladu vývoje tohoto segmentu v zahraničních zemích, názorů odborníků a vlastního zhodnocení nastíněn možný vývoj této oblasti v následujících letech, a to především formou konkurenčních výhod (pozitiv) a nevýhod (negativ) tabletových magazínů.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis is dedicated to the origin and development of the tablet-only magazines in the Czech Republic. The component of the thesis is the analysis not only of the tablet-only magazines published on the Czech media market in the period between the years 2012 and 2015, but also the publishing houses themselves that are specialised in this modern and unique technological trend. The essential part of the thesis is then the definition of technological aspects connected with the process of creation and distribution of the magazines and restrictions applied from the legislation area. Theoretical perspective on this issue was then tested and examined in the realized questionnaire survey. The smartphone and the tablet users were subjected to questions regarding their device usage for various activities, and also their awareness about the available tablet-only magazine. The usage of these electronical contents, the attitude to the interactivity, the pricing and the tematical specialization in the new potential tablet magazines were then determined. Based on the development of the market segment in foreign countries, on the opinion of the experts and on my own evaluation, the potential development in the Czech Republic is outlined in the closing part of this thesis via describing the advantages...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectTabletcs_CZ
dc.subjectchytrý telefoncs_CZ
dc.subjecttabletový magazíncs_CZ
dc.subjectinteraktivitacs_CZ
dc.subjectdotazníkové šetřenícs_CZ
dc.subjectoperační systémcs_CZ
dc.subjectTableten_US
dc.subjectsmartphoneen_US
dc.subjecttablet-only magazineen_US
dc.subjectinteractivityen_US
dc.subjectsurvey questionnaireen_US
dc.subjectoperating systemen_US
dc.titleTabletové magazíny - jejich historie, vývoj a současné postavení na českém mediálním trhucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-16
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId151625
dc.title.translatedTablet magazines - the history, evolution and current position on the czech media marketen_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jan
dc.identifier.aleph002006836
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce je věnována vzniku a vývoji tabletových magazínů v České republice. Součástí práce je rozbor nejen ryze tabletově vydávaných magazínů působících na českém mediálním trhu v období let 2012-2015, ale i samotných vydavatelství, jež se tomuto modernímu specifickému technologickému trendu věnují. Podstatnou částí je poté vytyčení technologických aspektů souvisejících s procesem jejich tvorby a distribuce a také aktuálně platné restrikce z oblasti legislativy. Teoretický pohled na tuto problematiku je poté ověřován a prozkoumán v rámci realizovaného dotazníkového šetření. V rámci něj bylo u majitelů chytrých telefonů a tabletů v České republice zjišťováno nejen prozatímní využívání těchto zařízení k různým aktivitám, ale především povědomí o dostupných tabletových magazínech. Následně byla u respondentů zjišťována konzumace těchto obsahů, postoj k interaktivitě obsahů, zpoplatnění titulů či zaměření do budoucna potenciálně nově vydávaných magazínů. V závěru práce je na základě příkladu vývoje tohoto segmentu v zahraničních zemích, názorů odborníků a vlastního zhodnocení nastíněn možný vývoj této oblasti v následujících letech, a to především formou konkurenčních výhod (pozitiv) a nevýhod (negativ) tabletových magazínů.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis is dedicated to the origin and development of the tablet-only magazines in the Czech Republic. The component of the thesis is the analysis not only of the tablet-only magazines published on the Czech media market in the period between the years 2012 and 2015, but also the publishing houses themselves that are specialised in this modern and unique technological trend. The essential part of the thesis is then the definition of technological aspects connected with the process of creation and distribution of the magazines and restrictions applied from the legislation area. Theoretical perspective on this issue was then tested and examined in the realized questionnaire survey. The smartphone and the tablet users were subjected to questions regarding their device usage for various activities, and also their awareness about the available tablet-only magazine. The usage of these electronical contents, the attitude to the interactivity, the pricing and the tematical specialization in the new potential tablet magazines were then determined. Based on the development of the market segment in foreign countries, on the opinion of the experts and on my own evaluation, the potential development in the Czech Republic is outlined in the closing part of this thesis via describing the advantages...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020068360106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV