Příběhy v marketingové komunikaci vybraných značek
Stories in marketing communication of selected brands
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69786Identifikátory
SIS: 151924
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Orban, Karol
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
16. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Narativy, storytelling, identita značky, paradigmatická a syntagmatická analýzaKlíčová slova (anglicky)
Narratives, storytelling, brand's identity, paradigmatic and syntagmatic analysesBakalářská práce pojednává o využití příběhů v prostředcích marketingové komunikace. Konkrétně se věnuje narativům nejen v rámci jednotlivých komunikačních výstupů, ale i celkově na úrovně značky. Úvodní část je zaměřena na vymezení pojmů naratologie, které jsou stěžejní pro orientaci v této vědě. V další části jsou příběhy zachyceny z pohledu reklamní praxe, tedy jako storytelling, koncept procesu tvorby reklamních sdělení. V této části jsou taktéž vysvětleny pravděpodobné důvody efektivity příběhů jakožto propagačního prostředku. Poslední část je aplikací popsaných teoretických prvků do rozborů tří vybraných značek, které jsou význačné svou narativitou. Značky jsou přiblíženy pomocí příběhů jako celek, následně pak i v podobě konkrétních reklamních výstupů. Cílem práce je zmapovat narativy jako nástroj pro polidštění a zvýšení atraktivity značek.
Bachelor's thesis aims to describe an application of stories within marketing communication. Particularly, it deals with narratives not only in terms of individual communication outputs but also as an overall approach of brands. The introduction part focuses on determination of narratological terms, which are crucial for orientation in this field. The second part captures stories from the view of commercials in practice, thus as storytelling, a concept of creative process. This part also contains an explanation of presumable reasons for efficiency of stories as a promotional technique. The last part is a combination of described theoretical aspects applied to analyses of three chosen brands, which are characteristic of their narrativity. Brands' stories are analysed as a whole and also as a single communication results. The purpose of this thesis is to outline narratives as a tool for humanisation of brands and for improvement of their attractiveness.