Zobrazit minimální záznam

Structure and comparasion of topics in magazine Mateřídouška in the normalization era and in the mineteen-nineties
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorBudská, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-27T11:35:20Z
dc.date.available2017-05-27T11:35:20Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69978
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá srovnáním struktury témat v časopise Mateřídouška v době normalizace a po změně politického režimu v 90. letech. Obsahuje podrobnou obsahovou analýzu témat nalezených v časopise ve zvolených letech. Pro účely analýzy byly vybrány dva ročníky z období normalizace a dva ročníky vydávané po nástupu demokracie, konkrétně se jedná o ročníky č. 28 (1971/1972), č. 45 (1988/1989), č. 48 (1991/1992) a č. 55 (1999). Cílem práce je zjistit, jakým způsobem se od sebe ročníky lišily a tyto odlišnosti popsat a zhodnotit. Úvodní část práce zahrnuje informace o smyslu a cíli práce a o metodologii, která byla použita. V teoretické části je zahrnut výklad základních mediálních a psychologických pojmů, které s výzkumem souvisí: dětský čtenář, socializace jedince, agenda setting a sociální konstrukce reality. Dále jsou zde uvedeny informace o historickém kontextu, ve kterém vycházely jednotlivé zvolené ročníky, a část, která se zabývá portfoliem dětských časopisů v každém ze zvolených let a postavením časopisu Mateřídouška mezi nimi. Část obsahuje i celkovou stručnou historii časopisu Mateřídouška od jeho vzniku po současnost. Analytická část potom nabízí samotnou obsahovou analýzu, její podrobný výchozí popis a výsledky výzkumu. Blíže seznamuje s jednotlivými tématy, jejich charakteristikou a...cs_CZ
dc.description.abstractThesis "Comparison of the structure of topics in magazine Mateřídouška in the normalization era and in nineteen-nineties " deals with a comparison of the thematic structure of the children's magazine Mateřídouška published during the period of normalization and then after the major political change in 1989 (transition to democracy) in nineteen-nineties. It contains analysis of the content of the magazine focused on topics in four selected years. For the purpose of this thesis two years from the normalization era and two years from the democratic era were chosen: year 1971/1972 (volume 28), year 1988/1989 (volume 45), year 1991/1992 (volume 48) and year 1999 (volume 55). The aim of this thesis is to find differences between those volumes, describe them and evaluate them. Introductory part of the thesis gives information about the purpose of the research and about the methodology used in it. Theoretical part explains main media and psychological terms connected to the topic of the thesis - child reader, socialization process, agenda setting and social construction of the reality. Information concerning the historic context of every selected year, the portfolio of magazines for children published in those years and the status of the magazine Mateřídouška among them are also provided within this part. It also...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectdětské časopisycs_CZ
dc.subjectčasopis Mateřídouškacs_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.subjecttematický obsahcs_CZ
dc.subjectdětský čtenářcs_CZ
dc.subjectvliv médiícs_CZ
dc.subjectmagazines for childrenen_US
dc.subjectMateřídouška magazineen_US
dc.subjectanalysis of the contenten_US
dc.subjectcontent of topicsen_US
dc.subjectchild readeren_US
dc.subjectmedia influenceen_US
dc.titleSrovnání struktury témat v časopise Mateřídouška v době normalizace a v 90. letechcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId152812
dc.title.translatedStructure and comparasion of topics in magazine Mateřídouška in the normalization era and in the mineteen-ninetiesen_US
dc.contributor.refereeKnapík, Jiří
dc.identifier.aleph002011354
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá srovnáním struktury témat v časopise Mateřídouška v době normalizace a po změně politického režimu v 90. letech. Obsahuje podrobnou obsahovou analýzu témat nalezených v časopise ve zvolených letech. Pro účely analýzy byly vybrány dva ročníky z období normalizace a dva ročníky vydávané po nástupu demokracie, konkrétně se jedná o ročníky č. 28 (1971/1972), č. 45 (1988/1989), č. 48 (1991/1992) a č. 55 (1999). Cílem práce je zjistit, jakým způsobem se od sebe ročníky lišily a tyto odlišnosti popsat a zhodnotit. Úvodní část práce zahrnuje informace o smyslu a cíli práce a o metodologii, která byla použita. V teoretické části je zahrnut výklad základních mediálních a psychologických pojmů, které s výzkumem souvisí: dětský čtenář, socializace jedince, agenda setting a sociální konstrukce reality. Dále jsou zde uvedeny informace o historickém kontextu, ve kterém vycházely jednotlivé zvolené ročníky, a část, která se zabývá portfoliem dětských časopisů v každém ze zvolených let a postavením časopisu Mateřídouška mezi nimi. Část obsahuje i celkovou stručnou historii časopisu Mateřídouška od jeho vzniku po současnost. Analytická část potom nabízí samotnou obsahovou analýzu, její podrobný výchozí popis a výsledky výzkumu. Blíže seznamuje s jednotlivými tématy, jejich charakteristikou a...cs_CZ
uk.abstract.enThesis "Comparison of the structure of topics in magazine Mateřídouška in the normalization era and in nineteen-nineties " deals with a comparison of the thematic structure of the children's magazine Mateřídouška published during the period of normalization and then after the major political change in 1989 (transition to democracy) in nineteen-nineties. It contains analysis of the content of the magazine focused on topics in four selected years. For the purpose of this thesis two years from the normalization era and two years from the democratic era were chosen: year 1971/1972 (volume 28), year 1988/1989 (volume 45), year 1991/1992 (volume 48) and year 1999 (volume 55). The aim of this thesis is to find differences between those volumes, describe them and evaluate them. Introductory part of the thesis gives information about the purpose of the research and about the methodology used in it. Theoretical part explains main media and psychological terms connected to the topic of the thesis - child reader, socialization process, agenda setting and social construction of the reality. Information concerning the historic context of every selected year, the portfolio of magazines for children published in those years and the status of the magazine Mateřídouška among them are also provided within this part. It also...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020113540106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV