Simulace obchodniho domu
Simulation of market store
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7009Identifikátory
SIS: 43790
Kolekce
- Kvalifikační práce [11242]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koubková, Alena
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Správa počítačových systémů
Katedra / ústav / klinika
Katedra aplikované matematiky
Datum obhajoby
18. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Cílem práce je napsání programu, který umožní navrhnout model obchodního domu (supermarketu). Do modelu postupně umisťujeme základní prvky - např. regály nebo pokladny, až vytvoříme funkční obchod. Poté diskrétní simulací zkusíme co nejpřesněji napodobit chování skutečných zákazníků. Důraz byl kladen na možnost umístit do modelu akční nabídky zboží a sledovat jejich úspěšnost. Abych porovnal simulaci s realitou, namodeloval jsem skutečný supermarket. Zaměřil jsem se na pozorování průměrné délky nakupování a průměrné útraty. Tato data přibližně odpovídala těm reálně naměřeným. Dále uvedu běžné marketingové techniky, které ovlivňují chování zákazníků, a ověřím jejich účinnost v simulaci. Stručně také popíši komerční simulační software.
The goal of this work is an implementation of a supermarket simulator. You can build your own supermarket by placement of cases with goods, cashier counters etc. until you create the whole shop. Then we try to simulate shopping patterns of real customers. We focus on placement of best offers, discounts, … and the success of their placement. Naturally we want to maximize spendings of each customer. To confront with the reality I designed a real supermarket. Many data like average shopping time and average total costs corresponeded to the real ones. Further in my thesis I survey marketing techniques and tricks to influence shopping patterns of customers and I verify their effect in the simulation. At the end I shortly describe commercial simulation software.