Philosophical Perspective in John Fowles' The Collector
Filosofická perspektiva v díle Johna Fowlese The Collector
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70194Identifikátory
SIS: 132379
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Topolovská, Tereza
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
11. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
John Fowles, Sběratel, thriller, filosofie, Existencialismus, autentičnost, společenské vrstvy, Nihilismus, Bůh, svoboda, individualita, zpředmětnění, vztah Já - Ty a Já - OnoKlíčová slova (anglicky)
John Fowles, The Collector, thriller, philosophy, Existentialism, authenticity, social stratification, Nihilism, God, freedom, individuality, objectification, I-Thou relation and I-It relationBakalářská práce se zabývá knihou Sběratel, napsané britským spisovatelem Johnem Fowlesem. Pohled na knihu je z filosofické perspektivy, zejména z pohledu Existencialismu. Teoretická část poskytuje přehled filosofických postojů a témat, které jsou následně rozebrány v části praktické. Praktická část se soustředí na hlavní postavy románu, Mirandu Grey a Ferdinanda Clegga a jejich odlišné životní postoje. Miranda je vnímána jako hrdinka Existencialismu, připravená na autentický život a Ferdinand jako představitel Nihilismu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The present bachelor thesis deals with the book The Collector written by John Fowles. The thesis considers the novel from the philosophical perspective, especially from the Existentialist point of view. The theoretical part provides an overview of the philosophical themes which are subsequently applied in the practical part. The practical part focuses on the two main characters, Miranda Grey and Ferdinand Clegg, and their opposite life attitudes. Miranda is perceived as an Existential-heroine ready for an authentic life whereas Ferdinand represents Nihilism. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)