Personální diagnostika v podnikové a vzdělávací praxi
Personal dignostics in organizational and educational practice
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7026Identifikátory
SIS: 27025
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šerák, Michal
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
21. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
V současné době se neustále hovoří a polemizuje o člověku jako o základním předpokladu efektivního fungování společnosti. Nedávno se pro označení člověka jako aktivní pracovní síly, díky níž je dosahováno organizačních cílů, vžil termín lidské zdroje. Personální diagnostika je používána za účelem neustálého zvyšování kvality těchto zdrojů, a to jak v podnikové praxi, tak ve vzdělávání, v poradenských institucích, ve službách zaměstnanosti a jinde. Je jisté, že téma personální diagnostiky je velmi obsáhlé, neboť se prolíná do mnoha oborů a využívá velké zásoby metod, o nichž by se dalo pojednávat. Bohužel není možné popsat všechny nástroje užívané za účelem zjišťování potenciálu pracovníků, proto jsem se zaměřila na dva nejzajímavější- Assessment centra a bilanční diagnostiku. Tyto dvě formy zkoumání charakteristik člověka vzhledem k profesnímu uplatnění je možné považovat za velmi komplexní a validní. Obě metody jsou si navíc svým obsahem velmi podobné, liší se hlavně způsobem využití výsledků a zaměřeností na různou skupinu klientů či účastníků. Problematikou Assessment center a bilanční diagnostiky jsem se rozhodla zabývat z toho důvodu, že je považuji za velmi přínosné a užitečné metody, které nacházejí nebo by mohly nacházet široké uplatnění v podnikové a vzdělávací praxi. Téma je pro mne zajímavé také...