Globální problémy současného světa optikou časopisu National Geographic
Global problems of the current world according to National Geographic magazine
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70394Identifikátory
SIS: 139177
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nečas, Vlastimil
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Globalizace, globální problém, environmentální agenda, National Geographic, kvantitativní obsahová analýza, agenda-settingKlíčová slova (anglicky)
Globalization, global risk, environmental agenda, National Geographic, quantitative content analysis, agenda-settingDiplomová práce Globální problémy současného světa optikou časopisu National Geographic analyzuje přístup časopisu National Geographic k informování o současných globálních environmentálních problémech. Prostřednictvím metody kvantitativní obsahové analýzy se snaží zjistit, zda se v článcích objevují jevy a určité rutinní postupy, které se vztahují ke zpracování environmentálních témat v médiích. Teoretická část se věnuje obecnému popisu mediálního pokrytí environmentálních problémů, vysvětlení pojmu globalizace a definování současných globálních problémů. Shrnutí historie a nejdůležitějších mezníků vývoje časopisu je příspěvkem k jeho již 125leté existenci. Praktická část obsahuje výzkum navazující na tuzemskou diplomovou práci a zahraniční studie, který zpracovává tematické ukotvení a vyhodnocuje mediální reflexi globálních environmentálních problémů v reportážích. V závěrečné části jsou shrnuty a interpretovány výsledky analýzy.
The objective of the Master's Thesis Global problems of the current world according to National Geographic magazine is an analysis of the National Geographic magazine approach to informing about contemporary environmental problems. Using a qualitative content analysis the author aims to find out whether there are some specific routines or phenomenons appearing in the articles when covering the environmental topics in media. The theoretical part focuses on general description of the environmental problems media coverage, on explanation of the term globalisation and on contemporary global problems definitions. It also summarizes the 125-year history and the most important milestones of the National Geographic magazine. The practical part consists of research on media reflection of global environmental problems in reportages and their thematic anchoring. It is based both on local and international studies on similar topic. The summary presents and interprets the results of the analysis.