Sémióza sebeprezentace sportovních klubů AC Sparta Praha a HC Sparta Praha v sezoně 2013/2014
Semiosis of the self-prezentation of sports clubs AC Sparta Praha and HC Sparta Praha in the season 2013/2014
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70397Identifikátory
SIS: 153103
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
23. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Sparta, sport, sémiotika, sémióza, sebeprezentace, mýtus, znaky, symboly, fotbal, hokejKlíčová slova (anglicky)
Sparta, sport, semiotics, semiosis, self-presentation, myth, signs, symbols, football, ice hockey(abstrakt) Diplomová práce se zabývá sémiotikou mediálních kampaní sportovních klubů AC Sparta Praha a HC Sparta Praha v sezoně 2013/2014. Tato sezona byla pro oba kluby výroční, AC Sparta v ní oslavila 120 let své existence a HC Sparta 110 let. Z toho důvodu byly mediální kampaně obou klubů poměrně intenzivní, obě se také obracely do minulosti. Práce zkoumá významy zakódované do mediálních kampaní, pokouší se zjistit, jaké verbální a neverbální znaky jsou příznačné pro pojem "Sparta" na české sportovní scéně, a také zda kluby vycházejí v kampaních ze stejného sémiotického základu, který je daný jejich stejným názvem a klubovými barvami. Práce se snaží definovat novodobý "mýtus Sparty". Teoretická část přibližuje současné postavení sportu ve společnosti, výzkumná část zkoumá mediální kampaně obou klubů ze sémiotického hlediska.
Diploma thesis deals with semiotics of advertising media campaigns of sport clubs AC Sparta Praha and HC Sparta Praha in the season 2013/2014. Both of the clubs celebrated an anniversary this season: AC Sparta Praha celebrated 120 years since its foundation, HC Sparta Praha celebrated 110 years. That was a reason why media campaigns were intensive and referred to the glorious history of the clubs. The Diploma thesis research is focused on meanings encoded into the campaigns and attempts to find out which verbal and non-verbal signs create the term "Sparta". The Author tries to find out if there is the same semiotic base for both clubs which operate with the same name and elementary signs. Diploma thesis defines contemporary "myth of Sparta" in Czech sport area. Theoretical part occupies with contemporary status of sport in the society, analytical part deals with the media campaigns of both clubs from semiotic perspective.