Zobrazit minimální záznam

Regulation of tobacco advertising and its impact on the selected media in the Czech republic
dc.contributor.advisorDolanský, Pavel
dc.creatorMartinová, Irena
dc.date.accessioned2017-05-27T13:00:28Z
dc.date.available2017-05-27T13:00:28Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70402
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o tématu regulace reklamy na tabákové výrobky a její dopad na vybraná média v ČR. První část práce je věnována historii kouření, reklamě obecně a propagaci tabákových výrobků s výčtem zdraví škodlivých vlivů na lidský organismus. Jsou představeny tabákové společnosti působící na českém trhu po roce 1993 a především vývoj legislativy v oblasti omezování reklamy na tabákové výrobky v médiích, který byl v rámci České republiky zaváděn postupně ve třech fázích v horizontu let 1995 - 2004. Část této práce je rovněž zaměřena na kontext vývoje jednotného zákazu tabákové reklamy v zemích Evropské unie v roce 2005. Druhá část práce se soustředí na rozbor a vliv rozrůstajících se zákazů na vybraná česká média. Z televizních stanic je konkrétně analyzována Česká televize a TV NOVA, za tištěná média jsou prezentovány deníky Mladá fronta Dnes a Lidové noviny. Významnou součást práce tvoří také analýza dat získaných o inzerentech jednotlivých médií a změn v reklamní a marketingové strategii čtyř největších tabákových koncernů, včetně jejich přizpůsobování se omezením a definitivnímu zákazu reklamy na jejich produkty. Samostatná kapitola je věnována dopadům na dotčené subjekty, jak z řad zkoumaných médií, tak i z řad tabákových firem, s uveřejněním výsledků pokusu o získání subjektivního...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with regulation of tobacco products advertising and its impact on selected media houses in the Czech Republic. First part of the thesis is dedicated to the history of smoking, to tobacco advertising in general and to description of negative effects on human health. Major tobacco companies present in the Czech market since 1993 are introduced. Moreover legislative development in the area of tobacco advertising which took place in three phases between years 1995 - 2004 is described. Part of the thesis focuses also on the context of the ban on tobacco advertising on the EU level, which became effective as of July 2005. Second part of the thesis deals with impact analysis of increasing tobacco regulation on selected Czech media. As for the television broadcasters, the Czech Television and TV NOVA are analyzed. For printed media, the impact is depicted on the case of newspapers Mladá fronta Dnes and Lidové noviny. Significant part of the thesis is dedicated to analysis of advertising data and to the description of changes in the marketing and communication strategies of four biggest tobacco holdings, including the analysis of how they have addressed the issue of limited communication opportunities and how they have overcome the ban of tobacco products advertising. Separate chapter is...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectregulacecs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjecttabákové společnostics_CZ
dc.subjecttabákové výrobkycs_CZ
dc.subjecttelevizecs_CZ
dc.subjecttištěná médiacs_CZ
dc.subjectzákazcs_CZ
dc.subjectregulationen_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjecttobacco companiesen_US
dc.subjecttobacco productsen_US
dc.subjecttelevisionen_US
dc.subjectprinted mediaen_US
dc.subjectbanen_US
dc.titleRegulace reklamy na tabákové výrobky a její dopad na vybraná média v ČRcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-22
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId139213
dc.title.translatedRegulation of tobacco advertising and its impact on the selected media in the Czech republicen_US
dc.contributor.refereeBenda, Josef
dc.identifier.aleph002014067
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o tématu regulace reklamy na tabákové výrobky a její dopad na vybraná média v ČR. První část práce je věnována historii kouření, reklamě obecně a propagaci tabákových výrobků s výčtem zdraví škodlivých vlivů na lidský organismus. Jsou představeny tabákové společnosti působící na českém trhu po roce 1993 a především vývoj legislativy v oblasti omezování reklamy na tabákové výrobky v médiích, který byl v rámci České republiky zaváděn postupně ve třech fázích v horizontu let 1995 - 2004. Část této práce je rovněž zaměřena na kontext vývoje jednotného zákazu tabákové reklamy v zemích Evropské unie v roce 2005. Druhá část práce se soustředí na rozbor a vliv rozrůstajících se zákazů na vybraná česká média. Z televizních stanic je konkrétně analyzována Česká televize a TV NOVA, za tištěná média jsou prezentovány deníky Mladá fronta Dnes a Lidové noviny. Významnou součást práce tvoří také analýza dat získaných o inzerentech jednotlivých médií a změn v reklamní a marketingové strategii čtyř největších tabákových koncernů, včetně jejich přizpůsobování se omezením a definitivnímu zákazu reklamy na jejich produkty. Samostatná kapitola je věnována dopadům na dotčené subjekty, jak z řad zkoumaných médií, tak i z řad tabákových firem, s uveřejněním výsledků pokusu o získání subjektivního...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with regulation of tobacco products advertising and its impact on selected media houses in the Czech Republic. First part of the thesis is dedicated to the history of smoking, to tobacco advertising in general and to description of negative effects on human health. Major tobacco companies present in the Czech market since 1993 are introduced. Moreover legislative development in the area of tobacco advertising which took place in three phases between years 1995 - 2004 is described. Part of the thesis focuses also on the context of the ban on tobacco advertising on the EU level, which became effective as of July 2005. Second part of the thesis deals with impact analysis of increasing tobacco regulation on selected Czech media. As for the television broadcasters, the Czech Television and TV NOVA are analyzed. For printed media, the impact is depicted on the case of newspapers Mladá fronta Dnes and Lidové noviny. Significant part of the thesis is dedicated to analysis of advertising data and to the description of changes in the marketing and communication strategies of four biggest tobacco holdings, including the analysis of how they have addressed the issue of limited communication opportunities and how they have overcome the ban of tobacco products advertising. Separate chapter is...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020140670106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV