Zobrazit minimální záznam

Motives leading to the use of social network Facebook: comparison of youth and adult motives
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorPoklopová, Aneta
dc.date.accessioned2017-05-27T13:09:53Z
dc.date.available2017-05-27T13:09:53Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70452
dc.description.abstractTato diplomová práce si klade za cíl zmapovat a komparovat motivy, které vedou uživatele dvou věkově odlišných skupin na sociální síť Facebook. V rámci každé skupiny se snažíme rozlišit jednotlivé typy uživatelů a vytvořit návrh vlastní typologie. Výzkum proběhl pomocí hloubkových polo strukturovaných rozhovorů s dvanácti respondenty. V první části práce se zabýváme fenoménem sociálních sítí, Facebookem a jeho funkcemi, statistickými údaji, které jsou z hlediska výzkumu důležité. Rozebíráme též terminologii Marka Prenskyho a její kritiku, fenomén digitální propasti a přibližujeme teorii věnující se šíření sdělení. Dále se soustředíme na výčet typologií, které již v akademickém světě vznikly a na rešerši tematicky blízkých výzkumů. Druhá část se věnuje metodologii, výzkumným otázkám, strategiím a samotnému průběhu výzkumu. Poslední část nabízí vhled do sociálního světa jednotlivých uživatelů pomocí případových studií, skrze které máme možnost nahlédnout do uživatelských zvyklostí a motivací, které je zavedly na sociální síť Facebook, a které je zde nadále drží aktivní. Poslední část práce se věnuje shrnutí poznatků a výsledků výzkumu každé skupiny zvlášť a jejich vzájemnou komparací. Posledním bodem je pokus o vytvoření typologie uživatelů, která si neklade za cíl být všeobecně platnou, ovšem může...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis aims to map and compare motives which lead users of two different age groups to the use of a social networking site Facebook. We try to distinguish particular types of users and we also attempt to create a typology of Facebook users. The research was conducted through in-depth interviews with twelve respondents. The theoretical part deals with the phenomenon of social networking, Facebook and statistical data and the features that are important in terms of the research. We also analyze terminology of Marc Prensky and the criticism of these concepts, the phenomenon of the digital divide and the theory dedicated to the dissemination of communication. Further we will mention the typologies that have already arised in the academic world and look for thematically similar studies. The second part is devoted to methodology, research questions, strategies, and the actual course of the research. The last section provides an insight into the social world of individual users. Case studies allowed us to observe user's habits and motivation which have brought them on the social networking site Facebook as well as to find out which motives keep them active. In the conclusion of the thesis we summarize the findings and the research results of each group, we compare them and we attempt to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleMotivy vedoucí k využívání sociální sítě Facebook: komparace motivů mládeže a dospělýchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId147878
dc.title.translatedMotives leading to the use of social network Facebook: comparison of youth and adult motivesen_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jaroslav
dc.identifier.aleph002011370
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce si klade za cíl zmapovat a komparovat motivy, které vedou uživatele dvou věkově odlišných skupin na sociální síť Facebook. V rámci každé skupiny se snažíme rozlišit jednotlivé typy uživatelů a vytvořit návrh vlastní typologie. Výzkum proběhl pomocí hloubkových polo strukturovaných rozhovorů s dvanácti respondenty. V první části práce se zabýváme fenoménem sociálních sítí, Facebookem a jeho funkcemi, statistickými údaji, které jsou z hlediska výzkumu důležité. Rozebíráme též terminologii Marka Prenskyho a její kritiku, fenomén digitální propasti a přibližujeme teorii věnující se šíření sdělení. Dále se soustředíme na výčet typologií, které již v akademickém světě vznikly a na rešerši tematicky blízkých výzkumů. Druhá část se věnuje metodologii, výzkumným otázkám, strategiím a samotnému průběhu výzkumu. Poslední část nabízí vhled do sociálního světa jednotlivých uživatelů pomocí případových studií, skrze které máme možnost nahlédnout do uživatelských zvyklostí a motivací, které je zavedly na sociální síť Facebook, a které je zde nadále drží aktivní. Poslední část práce se věnuje shrnutí poznatků a výsledků výzkumu každé skupiny zvlášť a jejich vzájemnou komparací. Posledním bodem je pokus o vytvoření typologie uživatelů, která si neklade za cíl být všeobecně platnou, ovšem může...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis aims to map and compare motives which lead users of two different age groups to the use of a social networking site Facebook. We try to distinguish particular types of users and we also attempt to create a typology of Facebook users. The research was conducted through in-depth interviews with twelve respondents. The theoretical part deals with the phenomenon of social networking, Facebook and statistical data and the features that are important in terms of the research. We also analyze terminology of Marc Prensky and the criticism of these concepts, the phenomenon of the digital divide and the theory dedicated to the dissemination of communication. Further we will mention the typologies that have already arised in the academic world and look for thematically similar studies. The second part is devoted to methodology, research questions, strategies, and the actual course of the research. The last section provides an insight into the social world of individual users. Case studies allowed us to observe user's habits and motivation which have brought them on the social networking site Facebook as well as to find out which motives keep them active. In the conclusion of the thesis we summarize the findings and the research results of each group, we compare them and we attempt to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020113700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV