Zobrazit minimální záznam

Analýza českého mobilního trhu se zaměřením na předplacené a levné paušální tarify.
dc.contributor.advisorMikolášek, Jakub
dc.creatorMalířová, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-27T14:41:36Z
dc.date.available2017-05-27T14:41:36Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70944
dc.description.abstractTato práce přináší analýzu českého mobilního trhu, který prodělal v poslední době značné změny. Analýza se zaměřuje zejména na levnější varianty tarifů se závazkem a takzvané předplacené karty. Porovnává současné nabídky tří největších mobilních operátoru s nabídkou, kterou přinesli na trh virtuální operátoři, a snaží se určit nejlevnější variantu pro různé úrovně spotřeby. Pro srovnání cen nabídek odlišných operátorů byla použita metoda spotřebních košů, kterou vytvořila OECD pro porovnávání cenové hladiny mobilních služeb v různých státech. ČTÚ převzal tento postup a přizpůsobil ho tak, aby odrážel specifika českého trhu s mobilními službami. Metodologie obou institucí byly aplikovány. Spotřební koše zahrnují určitý počet provolaných minut a poslaných SMS. Některé navíc zohledňují stále rostoucí poptávku po mobilním internetu a zahrnují tak i jisté množství dat. Analýza ukazuje, že nabídka virtuálních operátorů silně konkuruje plnohodnotným operátorům i v poskytování služeb zákazníkům s poměrně vysokou spotřebou mobilních služeb. Dále se práce snaží odhalit možné distorze v nabídkách jednotlivých operátorů, kdy je pro určitou úroveň spotřeby výhodnější předplacená karta, přestože existují tarify, které by měly tuto spotřebu poskytovat za nižší ceny. Výsledky odhalují, že v nabídkách všech tří...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis analyzes the Czech mobile market which has recently undergone significant changes. It focuses on the prepaid plans and low-cost postpaid tariffs and compares offers of all three full-fledged mobile operators which are currently available and the tariffs provided by the mobile virtual operators. The aim is to determine the cheapest option for different levels of consumption. To compare the prices of mobile services provided by the individual operators, the OECD basket methodology was established. The ČTÚ adopted this approach and adjusted it in order to reflect specific patterns of the Czech mobile market. Both of these methodologies were employed. The mobile baskets include a voice and text usage and in addition, some of them take into consideration the growing demand for mobile internet and thus, a certain amount of data is added to these baskets. The results show that the virtual operators are able to compete with the full-fledged operators in providing services even to customers with a relatively high consumption. Furthermore, the thesis seeks to identify possible distortions within the operators' offers, which occur when a customer with a certain consumption is better off choosing a prepaid tariff over the postpaid even though the postpaid tariff is supposed to cover this usage for a lower...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectTelekomunikacecs_CZ
dc.subjecttrhcs_CZ
dc.subjectmobilcs_CZ
dc.subjectpředplacená kartacs_CZ
dc.subjecttarifcs_CZ
dc.subjectprepaidcs_CZ
dc.subjectpostpaidcs_CZ
dc.subjectsrovnánícs_CZ
dc.subjectspotřební košcs_CZ
dc.subjectmobilní operátorcs_CZ
dc.subjectvirtuální mobilní operátorcs_CZ
dc.subjectTelecommunicationsen_US
dc.subjectmarketen_US
dc.subjectmobileen_US
dc.subjectprepaiden_US
dc.subjectpostpaiden_US
dc.subjecttariffen_US
dc.subjectplanen_US
dc.subjectcomparisonen_US
dc.subjectmobile virtual network operatoren_US
dc.subjectmobile network operatoren_US
dc.subjectmobile basketen_US
dc.titleThe Analysis of the Czech Mobile Market with Focus on Prepaid and Low-Cost Postaid Tariffsen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-17
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId138126
dc.title.translatedAnalýza českého mobilního trhu se zaměřením na předplacené a levné paušální tarify.cs_CZ
dc.contributor.refereeČech, František
dc.identifier.aleph001784122
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce přináší analýzu českého mobilního trhu, který prodělal v poslední době značné změny. Analýza se zaměřuje zejména na levnější varianty tarifů se závazkem a takzvané předplacené karty. Porovnává současné nabídky tří největších mobilních operátoru s nabídkou, kterou přinesli na trh virtuální operátoři, a snaží se určit nejlevnější variantu pro různé úrovně spotřeby. Pro srovnání cen nabídek odlišných operátorů byla použita metoda spotřebních košů, kterou vytvořila OECD pro porovnávání cenové hladiny mobilních služeb v různých státech. ČTÚ převzal tento postup a přizpůsobil ho tak, aby odrážel specifika českého trhu s mobilními službami. Metodologie obou institucí byly aplikovány. Spotřební koše zahrnují určitý počet provolaných minut a poslaných SMS. Některé navíc zohledňují stále rostoucí poptávku po mobilním internetu a zahrnují tak i jisté množství dat. Analýza ukazuje, že nabídka virtuálních operátorů silně konkuruje plnohodnotným operátorům i v poskytování služeb zákazníkům s poměrně vysokou spotřebou mobilních služeb. Dále se práce snaží odhalit možné distorze v nabídkách jednotlivých operátorů, kdy je pro určitou úroveň spotřeby výhodnější předplacená karta, přestože existují tarify, které by měly tuto spotřebu poskytovat za nižší ceny. Výsledky odhalují, že v nabídkách všech tří...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis analyzes the Czech mobile market which has recently undergone significant changes. It focuses on the prepaid plans and low-cost postpaid tariffs and compares offers of all three full-fledged mobile operators which are currently available and the tariffs provided by the mobile virtual operators. The aim is to determine the cheapest option for different levels of consumption. To compare the prices of mobile services provided by the individual operators, the OECD basket methodology was established. The ČTÚ adopted this approach and adjusted it in order to reflect specific patterns of the Czech mobile market. Both of these methodologies were employed. The mobile baskets include a voice and text usage and in addition, some of them take into consideration the growing demand for mobile internet and thus, a certain amount of data is added to these baskets. The results show that the virtual operators are able to compete with the full-fledged operators in providing services even to customers with a relatively high consumption. Furthermore, the thesis seeks to identify possible distortions within the operators' offers, which occur when a customer with a certain consumption is better off choosing a prepaid tariff over the postpaid even though the postpaid tariff is supposed to cover this usage for a lower...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990017841220106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV