M-commerce jako nový fenomén nakupování
M-commerce as a new purchasing phenomenon
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54268Identifikátory
SIS: 117253
Kolekce
- Kvalifikační práce [23974]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Šlerka, Josef
Oponent práce
Lipková, Helena
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Studia nových médií
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií - studia nových médií
Datum obhajoby
27. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
m-commerce, mobilní zařízení, smartphone, tablet, mobilní platforma, uživatel, Android, iOS, internet, mobilní internet, transakce, mobilní platbaKlíčová slova (anglicky)
m-commerce, mobile device, smartphone, tablet, mobile platform, user, Android, iOS, internet, mobile internet, transaction, mobile payment(česky): Práce se zabývá fenoménem m-commerce. Ve stručné historii je popsán vývoj a zlomové okamžiky pro rozvoj tohoto segmentu a jeho následná adaptace. Dále je pojednáno o typech transakcí, které jsou přes mobilní zařízení realizovány a také o technologiích, které umožnily postupnou proměnu těchto zařízení v multifunkční objekty. Ve čtvrté kapitole se zabývám vyhodnocením praktického výzkumu, který jsem realizovala. Ten byl zaměřen na typologii nákupů, které jsou českými uživateli realizovány přes jejich mobilní zařízení (smartphony a tablety), ve vztahu k mobilní platformě smartphonu, který vlastní.
(in English): Thesis deals with the phenomenon of m-commerce. History section briefly describes the evolution and significant moments for further development of this segment and its subsequent adaptation. It also discusses the types of transactions that are carried out through mobile devices and also about technologies that allow for a gradual transformation of these devices into multifunctional objects. The fourth chapter deals with the evaluation of practical research, which was carried out by me. The research was focused on the typology of purchases that are realized by Czech users through their mobile devices (smartphones and tablets) in relation to mobile smartphone platform, which they own.