Zkušenosti učitele se změnou přesvědčení o vyučování matematice
Teachers' experiences with changes in educational believes in mathematics
diplomová práce (OBHÁJENO)
Důvod omezené dostupnosti:
Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71033Identifikátory
SIS: 134464
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirotková, Darina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
20. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
interakce učitel-žák, úloha jako nástroj aktivace žáků, překonávání edukační setrvačnostiKlíčová slova (anglicky)
teacher-pupil interaction, problem as tool for pupils'activation, overcoming inertia in educationZkušenosti učitele se změnou přesvědčení o vyučování matematice Abstrakt: Cílem této diplomové práce je monitorování změny edukačního stylu učitele. Změna je popisována na bezmála roční osobní zkušenosti učitelky prvního ročníku základní školy. Na zkušenosti, při které se pokouší přejít z transmisivního způsobu vyučování matematiky k výuce pomocí metod vyučování orientovaného na budování schémat. Při zpracování tohoto tématu hledá odpověď na otázku, zda změna edukačního stylu učitele může přispět ke změně postoje žáků k vyučovanému předmětu, v tomto případě k matematice. Zda využití metod vyučování orientovaného na budování schémat povede k většímu zájmu žáků o řešení problémových situací, a to nejen v matematice. Zjišťuje, jak dlouhé časové období potřebuje učitel ke změně svého přístupu k vyučování i k žákům. Klíčová slova: interakce učitel-žák, úloha jako nástroj aktivace žáků, překonávání edukační setrvačnosti
Teachers' experiences with changes in educational believes in mathematics Abstract: Goal of this master thesis is monitoring of changes in the educational style of the teacher. The change is described at nearly annual, personal experiences of the teacher from the first year of primary school. On the experience, in which it attempts to move from transimising way of teaching mathematics to teach by using methods of teaching oriented to building of schemes. Processing of the topic, she is looking for the answer of the question, if the change of educational style of the teacher, can help to change the pupil's attitudes to taughted object, in this case to mathematics. Whether use of methods of teaching oriented to building of schemes, will lead to pupil's more interested in problem solving, not only in mathematics. She figuring out how long time period the teacher needs to change her access to teaching as well as pupils. Key words: teacher-pupil interaction, problem as tool for pupils'activation, overcoming inertia in education