dc.contributor.advisor | Hejný, Milan | |
dc.creator | Hlavatá, Gabriela | |
dc.date.accessioned | 2024-08-08T09:48:14Z | |
dc.date.available | 2024-08-08T09:48:14Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/71033 | |
dc.description.abstract | Zkušenosti učitele se změnou přesvědčení o vyučování matematice Abstrakt: Cílem této diplomové práce je monitorování změny edukačního stylu učitele. Změna je popisována na bezmála roční osobní zkušenosti učitelky prvního ročníku základní školy. Na zkušenosti, při které se pokouší přejít z transmisivního způsobu vyučování matematiky k výuce pomocí metod vyučování orientovaného na budování schémat. Při zpracování tohoto tématu hledá odpověď na otázku, zda změna edukačního stylu učitele může přispět ke změně postoje žáků k vyučovanému předmětu, v tomto případě k matematice. Zda využití metod vyučování orientovaného na budování schémat povede k většímu zájmu žáků o řešení problémových situací, a to nejen v matematice. Zjišťuje, jak dlouhé časové období potřebuje učitel ke změně svého přístupu k vyučování i k žákům. Klíčová slova: interakce učitel-žák, úloha jako nástroj aktivace žáků, překonávání edukační setrvačnosti | cs_CZ |
dc.description.abstract | Teachers' experiences with changes in educational believes in mathematics Abstract: Goal of this master thesis is monitoring of changes in the educational style of the teacher. The change is described at nearly annual, personal experiences of the teacher from the first year of primary school. On the experience, in which it attempts to move from transimising way of teaching mathematics to teach by using methods of teaching oriented to building of schemes. Processing of the topic, she is looking for the answer of the question, if the change of educational style of the teacher, can help to change the pupil's attitudes to taughted object, in this case to mathematics. Whether use of methods of teaching oriented to building of schemes, will lead to pupil's more interested in problem solving, not only in mathematics. She figuring out how long time period the teacher needs to change her access to teaching as well as pupils. Key words: teacher-pupil interaction, problem as tool for pupils'activation, overcoming inertia in education | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | interakce učitel-žák | cs_CZ |
dc.subject | úloha jako nástroj aktivace žáků | cs_CZ |
dc.subject | překonávání edukační setrvačnosti | cs_CZ |
dc.subject | teacher-pupil interaction | en_US |
dc.subject | problem as tool for pupils'activation | en_US |
dc.subject | overcoming inertia in education | en_US |
dc.title | Zkušenosti učitele se změnou přesvědčení o vyučování matematice | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-05-20 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 134464 | |
dc.title.translated | Teachers' experiences with changes in educational believes in mathematics | en_US |
dc.contributor.referee | Jirotková, Darina | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Zkušenosti učitele se změnou přesvědčení o vyučování matematice Abstrakt: Cílem této diplomové práce je monitorování změny edukačního stylu učitele. Změna je popisována na bezmála roční osobní zkušenosti učitelky prvního ročníku základní školy. Na zkušenosti, při které se pokouší přejít z transmisivního způsobu vyučování matematiky k výuce pomocí metod vyučování orientovaného na budování schémat. Při zpracování tohoto tématu hledá odpověď na otázku, zda změna edukačního stylu učitele může přispět ke změně postoje žáků k vyučovanému předmětu, v tomto případě k matematice. Zda využití metod vyučování orientovaného na budování schémat povede k většímu zájmu žáků o řešení problémových situací, a to nejen v matematice. Zjišťuje, jak dlouhé časové období potřebuje učitel ke změně svého přístupu k vyučování i k žákům. Klíčová slova: interakce učitel-žák, úloha jako nástroj aktivace žáků, překonávání edukační setrvačnosti | cs_CZ |
uk.abstract.en | Teachers' experiences with changes in educational believes in mathematics Abstract: Goal of this master thesis is monitoring of changes in the educational style of the teacher. The change is described at nearly annual, personal experiences of the teacher from the first year of primary school. On the experience, in which it attempts to move from transimising way of teaching mathematics to teach by using methods of teaching oriented to building of schemes. Processing of the topic, she is looking for the answer of the question, if the change of educational style of the teacher, can help to change the pupil's attitudes to taughted object, in this case to mathematics. Whether use of methods of teaching oriented to building of schemes, will lead to pupil's more interested in problem solving, not only in mathematics. She figuring out how long time period the teacher needs to change her access to teaching as well as pupils. Key words: teacher-pupil interaction, problem as tool for pupils'activation, overcoming inertia in education | en_US |
uk.file-availability | P | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.embargo.reason | The annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010. | en |
uk.embargo.reason | Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010. | cs |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990017776140106986 | |