Zobrazit minimální záznam

Interactive Whiteboard and its Possibilities of Usage in the Primary Education
dc.contributor.advisorMazáčová, Nataša
dc.creatorHendrychová, Eva
dc.date.accessioned2017-05-27T16:01:14Z
dc.date.available2017-05-27T16:01:14Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71380
dc.description.abstractTéma, které jsem si pro svou diplomovou práci vybrala, se týká využití interaktivní tabule na prvním stupni základní školy, neboť v dnešní době jde již o běžnou didaktickou techniku, se kterou jsem měla možnost ve výuce pracovat. Cílem mé práce je, na základě zpracování odborné literatury a empirického výzkumu, zjistit jaké jsou možnosti efektivního využití interaktivní tabule v procesu učení žáků. V teoretické části jsou popsány kapitoly, které jsou věnované obecně informačním a komunikačním technologiím, interaktivní tabuli z hlediska jejího využití ve výuce, dále pak jejím přednostem a limitům, základním funkcím a interaktivní výuce. Dále je práce zaměřena na autorský software interaktivní tabule SMART Notebook a následnou práci s jednotlivými technikami, nástroji a aplikacemi. V empirické části práce je zvolena metoda kvantitativně-kvalitativní. V rámci ní bylo provedeno dotazníkové šetření, které je určeno pro učitele prvního stupně ZŠ a týká se toho, jak učitelé interaktivní tabuli ve své výuce využívají. Dále je zde část, která je zaměřena na vytvořené interaktivní materiály pro předměty český jazyk a matematika, které byly následně realizované ve třetí třídě základní školy.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis examines the use of the interactive whiteboard in the lower primary schools since the interactive whiteboard is a commonly used teaching aid nowadays. Based on references to literature and an empirical study, the thesis aims to describe the various possibilities of the efficient usage of the interactive whiteboard in education. The theoretical part opens with the description of information and communication technologies in general and the usage of the interactive whiteboard in the classroom. It focuses on its advantages and disadvantages, lists examples of its features available, and closes with an illustration of interactive teaching. It also introduces SMART Notebook collaborative learning software and describes its features. The empirical part employs both the quantitative and the qualitative research. The quantitative part is based on a questionnaire aimed at teachers at lower primary schools and investigates how the teachers use the interactive whiteboard in their classrooms. The qualitative part is devoted to a set of interactive materials designed for the subjects Czech language and Maths, which were subsequently tested in the third grade of a lower primary school.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectinteraktivní tabulecs_CZ
dc.subject1. stupeň ZŠcs_CZ
dc.subjectinteraktivní výukacs_CZ
dc.subjecttřídacs_CZ
dc.subjectsoftwaru SMART Notebookcs_CZ
dc.subjectžácics_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectinteractive whiteboarden_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectinteractive teachingen_US
dc.subjectclassroomen_US
dc.subjectsoftware Smart Netbooken_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.titleVyužití interaktivní tabule na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-21
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId132574
dc.title.translatedInteractive Whiteboard and its Possibilities of Usage in the Primary Educationen_US
dc.contributor.refereeTomková, Anna
dc.identifier.aleph001777561
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTéma, které jsem si pro svou diplomovou práci vybrala, se týká využití interaktivní tabule na prvním stupni základní školy, neboť v dnešní době jde již o běžnou didaktickou techniku, se kterou jsem měla možnost ve výuce pracovat. Cílem mé práce je, na základě zpracování odborné literatury a empirického výzkumu, zjistit jaké jsou možnosti efektivního využití interaktivní tabule v procesu učení žáků. V teoretické části jsou popsány kapitoly, které jsou věnované obecně informačním a komunikačním technologiím, interaktivní tabuli z hlediska jejího využití ve výuce, dále pak jejím přednostem a limitům, základním funkcím a interaktivní výuce. Dále je práce zaměřena na autorský software interaktivní tabule SMART Notebook a následnou práci s jednotlivými technikami, nástroji a aplikacemi. V empirické části práce je zvolena metoda kvantitativně-kvalitativní. V rámci ní bylo provedeno dotazníkové šetření, které je určeno pro učitele prvního stupně ZŠ a týká se toho, jak učitelé interaktivní tabuli ve své výuce využívají. Dále je zde část, která je zaměřena na vytvořené interaktivní materiály pro předměty český jazyk a matematika, které byly následně realizované ve třetí třídě základní školy.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis examines the use of the interactive whiteboard in the lower primary schools since the interactive whiteboard is a commonly used teaching aid nowadays. Based on references to literature and an empirical study, the thesis aims to describe the various possibilities of the efficient usage of the interactive whiteboard in education. The theoretical part opens with the description of information and communication technologies in general and the usage of the interactive whiteboard in the classroom. It focuses on its advantages and disadvantages, lists examples of its features available, and closes with an illustration of interactive teaching. It also introduces SMART Notebook collaborative learning software and describes its features. The empirical part employs both the quantitative and the qualitative research. The quantitative part is based on a questionnaire aimed at teachers at lower primary schools and investigates how the teachers use the interactive whiteboard in their classrooms. The qualitative part is devoted to a set of interactive materials designed for the subjects Czech language and Maths, which were subsequently tested in the third grade of a lower primary school.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017775610106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV