dc.contributor.advisor | Smetáčková, Irena | |
dc.creator | Lojková, Hana | |
dc.date.accessioned | 2020-08-27T15:17:45Z | |
dc.date.available | 2020-08-27T15:17:45Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/71694 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce "Genderová analýza učebnic (ve vztahu k volbě povolání)" předkládá genderovou analýzu tří učebnic "Výchovy k občanství" doporučené pro 8. ročník. Pozornost je věnována tomu, zda vybrané učebnice obsahují genderové stereotypy a genderové předsudky, které by mohly mít nějaký dopad na žáky a žákyně základních škol v jejich volbě dalšího vzdělávacího stupně, a tím potažmo i vliv na volbu jejich budoucího povolání. V této práci přistupuji ke vzdělávacímu systému, jako k jednomu ze zásadních socializačních nástrojů společnosti. Jako k instituci, která má moc udržovat genderové stereotypy, ale také má moc je měnit. V diplomové práci podrobuji ilustrace a text v učebnicích genderové optice, vycházím z kvalitativní a kvalitativní obsahové analýzy. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The goal of this master's thesis "Gender analysis of textbooks" (in relation to choice of profession) is to introduce a gender analysis of three textbooks "Civics Education" used in the 8th grade of primary schools. I focus on presence of gender stereotypes and gender prejudice that could influence a choice of further education of schoolboys and schoolgirls and therefore their choice of future profession. In the thesis I consider the general education system as one of the crucial socialization tool of the society. It represents an institution that keeps power to maintain gender stereotypes and at the same time has got the power to change them. I examine illustrations and texts of mentioned textbooks through gender optics, and using qualitative and quantitative analysis. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | Textbook (schoolbook) | en_US |
dc.subject | curriculum | en_US |
dc.subject | approval clause | en_US |
dc.subject | gender | en_US |
dc.subject | gender stereotypes | en_US |
dc.subject | civics education (citizenship education) | en_US |
dc.subject | choice of further education | en_US |
dc.subject | choice of profession | en_US |
dc.subject | primary school | en_US |
dc.subject | Učebnice | cs_CZ |
dc.subject | kurikulum | cs_CZ |
dc.subject | schvalovací doložka | cs_CZ |
dc.subject | gender | cs_CZ |
dc.subject | genderové stereotypy | cs_CZ |
dc.subject | výchova k občanství | cs_CZ |
dc.subject | volba další vzdělávací dráhy | cs_CZ |
dc.subject | volba povolání | cs_CZ |
dc.subject | škola | cs_CZ |
dc.title | Genderová analýza učebnic "Občanské výchovy" (ve vztahu k povolání) | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-10 | |
dc.description.department | Katedra genderových studií | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Gender Studies | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.identifier.repId | 127848 | |
dc.title.translated | Gender analysis of Civics textbooks (in relation to choice of profession) | en_US |
dc.contributor.referee | Havelková, Hana | |
dc.identifier.aleph | 001852071 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Genderová studia | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Gender Studies | en_US |
thesis.degree.program | Humanitní studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Katedra genderových studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Gender Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Genderová studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Gender Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce "Genderová analýza učebnic (ve vztahu k volbě povolání)" předkládá genderovou analýzu tří učebnic "Výchovy k občanství" doporučené pro 8. ročník. Pozornost je věnována tomu, zda vybrané učebnice obsahují genderové stereotypy a genderové předsudky, které by mohly mít nějaký dopad na žáky a žákyně základních škol v jejich volbě dalšího vzdělávacího stupně, a tím potažmo i vliv na volbu jejich budoucího povolání. V této práci přistupuji ke vzdělávacímu systému, jako k jednomu ze zásadních socializačních nástrojů společnosti. Jako k instituci, která má moc udržovat genderové stereotypy, ale také má moc je měnit. V diplomové práci podrobuji ilustrace a text v učebnicích genderové optice, vycházím z kvalitativní a kvalitativní obsahové analýzy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The goal of this master's thesis "Gender analysis of textbooks" (in relation to choice of profession) is to introduce a gender analysis of three textbooks "Civics Education" used in the 8th grade of primary schools. I focus on presence of gender stereotypes and gender prejudice that could influence a choice of further education of schoolboys and schoolgirls and therefore their choice of future profession. In the thesis I consider the general education system as one of the crucial socialization tool of the society. It represents an institution that keeps power to maintain gender stereotypes and at the same time has got the power to change them. I examine illustrations and texts of mentioned textbooks through gender optics, and using qualitative and quantitative analysis. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra genderových studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018520710106986 | |