dc.contributor.advisor | Bravená, Noemi | |
dc.creator | Podéšťová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T19:11:04Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T19:11:04Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/72400 | |
dc.description.abstract | Práce v šesti kapitolách nejprve vysloví tezi o nutnosti se zabývat problémem úbytku kvality katolické výuky náboženství. Tomu je pak věnována druhá kapitola, která promýšlí jeho historii. Po kratší třetí kapitole, která pohovoří souhrnně alternativním školství je do tohoto produ zařazen analyticky zpracovaný rozbor montessoriovské a waldorfské pedagogiky. Zpracovává historii zakladatelů obou pedagogik a vztak k didaktickému trojúhelníku pedagog- učivo - žák. V šesté kapitole je provedena syntéza poznatků a vysloveny závěry o vztahu spiritualit ke křesťanství a využitelnosti pedagogických mětod. Klíčová slova Křesťanství, pedagogika, montessori, waldorfská, učitel, žák | cs_CZ |
dc.description.abstract | Work in the six chapters first formulates thesis of the need to address the problem of loss of quality of teaching of the Catholic religion. This is then given to the second chapter, which carefully considers its history. After a brief third chapter which collectively will talk about alternative education speak collectively alternative education is included in this current analytical processing analysis Montessori and Waldorf education. It analysis processes the history of the founders of both pedagogies and the relation to the didactic triangle educator - curriculum - student. The sixth chapter is a synthesis of findings and draw conclusions about the relationship of spirituality to Christianity and usability of teaching methods. Keywords Christianity, education, Montessori, Waldorf, teacher, student | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | křesťanská edukace | cs_CZ |
dc.subject | dítě | cs_CZ |
dc.subject | montessoriovská pedagogika | cs_CZ |
dc.subject | waldorfská pedagogika | cs_CZ |
dc.subject | christian education | en_US |
dc.subject | child | en_US |
dc.subject | Montessori pedagogy | en_US |
dc.subject | Waldorf pedagogy | en_US |
dc.title | Křesťanské zhodnocení montessoriovské a waldorfské pedagogiky | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-06-13 | |
dc.description.department | Department of Pastoral Theology and Law Sciences | en_US |
dc.description.department | Katedra pastorálních oborů a právních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 134937 | |
dc.title.translated | Christian appreciation of Montessori and Waldorf pedagogy | en_US |
dc.contributor.referee | Kuźniar, Mariusz | |
dc.identifier.aleph | 001783409 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teologické nauky | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theological education | en_US |
thesis.degree.program | Teologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Teologické nauky | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theological education | en_US |
uk.degree-program.cs | Teologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce v šesti kapitolách nejprve vysloví tezi o nutnosti se zabývat problémem úbytku kvality katolické výuky náboženství. Tomu je pak věnována druhá kapitola, která promýšlí jeho historii. Po kratší třetí kapitole, která pohovoří souhrnně alternativním školství je do tohoto produ zařazen analyticky zpracovaný rozbor montessoriovské a waldorfské pedagogiky. Zpracovává historii zakladatelů obou pedagogik a vztak k didaktickému trojúhelníku pedagog- učivo - žák. V šesté kapitole je provedena syntéza poznatků a vysloveny závěry o vztahu spiritualit ke křesťanství a využitelnosti pedagogických mětod. Klíčová slova Křesťanství, pedagogika, montessori, waldorfská, učitel, žák | cs_CZ |
uk.abstract.en | Work in the six chapters first formulates thesis of the need to address the problem of loss of quality of teaching of the Catholic religion. This is then given to the second chapter, which carefully considers its history. After a brief third chapter which collectively will talk about alternative education speak collectively alternative education is included in this current analytical processing analysis Montessori and Waldorf education. It analysis processes the history of the founders of both pedagogies and the relation to the didactic triangle educator - curriculum - student. The sixth chapter is a synthesis of findings and draw conclusions about the relationship of spirituality to Christianity and usability of teaching methods. Keywords Christianity, education, Montessori, Waldorf, teacher, student | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra pastorálních oborů a právních věd | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017834090106986 | |