dc.contributor.advisor | Votavová, Milada | |
dc.creator | Huttová, Jaroslava | |
dc.date.accessioned | 2017-03-30T15:42:04Z | |
dc.date.available | 2017-03-30T15:42:04Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/7321 | |
dc.description.abstract | Moje diplomová práce na téma Poruchy chování a možnosti jejich ovlivňování ve výchovných institucích se zabývá problematikou poruch chování dětí a mladistvých, možnými příčinami jejich vzniku a možnostmi jejich nápravy v institucích. Práce má pět částí. V části první jsou porovnány definice poruch chování různých společenských oborů, které se poruchami chování zabývají. V této části se také zabývám etiologií poruch chování a její důležitostí v další nápravě poruch chování. Také se zabývám pro mne velmi důležitou otázkou souvislosti vývojových stádií, kterými dítě a dospívající procházejí a vznikem poruch chování. Některé projevy problémového chování jsou obvyklé pro jednotlivé vývojové fáze a jednotlivé fáze také bývají senzitivní na různé nedostatky v uspokojování důležitých vývojových potřeb. Ve druhé části jsou poruchy chování setříděny podle několika různých hledisek a také jsou v ní popsány konkrétní projevy poruchového chování. U konkrétních projevů poruchového chování se zabývám otázkou závažnosti chování z pohledu motivace k tomuto chování. Ve třetí části rozebírám charakteristické rysy osobnosti s poruchou chování a jejím sebepojetím. Ve čtvrté části popisuji základní možné teoretické přístupy k nápravě poruch chování z pohledu toho do jaké části dynamiky osobnosti náprava převážně zasahuje. Také... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Poruchy chování a možnosti jejich ovlivňování ve výchovných institucích | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-09-26 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 27191 | |
dc.title.translated | Behaviour disorders and possibilities how to influence them in educational institutions | en_US |
dc.contributor.referee | Vítečková, Michaela | |
dc.identifier.aleph | 000728466 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Moje diplomová práce na téma Poruchy chování a možnosti jejich ovlivňování ve výchovných institucích se zabývá problematikou poruch chování dětí a mladistvých, možnými příčinami jejich vzniku a možnostmi jejich nápravy v institucích. Práce má pět částí. V části první jsou porovnány definice poruch chování různých společenských oborů, které se poruchami chování zabývají. V této části se také zabývám etiologií poruch chování a její důležitostí v další nápravě poruch chování. Také se zabývám pro mne velmi důležitou otázkou souvislosti vývojových stádií, kterými dítě a dospívající procházejí a vznikem poruch chování. Některé projevy problémového chování jsou obvyklé pro jednotlivé vývojové fáze a jednotlivé fáze také bývají senzitivní na různé nedostatky v uspokojování důležitých vývojových potřeb. Ve druhé části jsou poruchy chování setříděny podle několika různých hledisek a také jsou v ní popsány konkrétní projevy poruchového chování. U konkrétních projevů poruchového chování se zabývám otázkou závažnosti chování z pohledu motivace k tomuto chování. Ve třetí části rozebírám charakteristické rysy osobnosti s poruchou chování a jejím sebepojetím. Ve čtvrté části popisuji základní možné teoretické přístupy k nápravě poruch chování z pohledu toho do jaké části dynamiky osobnosti náprava převážně zasahuje. Také... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990007284660106986 | |