Zobrazit minimální záznam

Maxmilian Pirner - The conception of allegory and symbol in the work of one artist on the end of 19th century
dc.contributor.advisorPrahl, Roman
dc.creatorBencová, Zuzana
dc.date.accessioned2024-08-09T14:03:19Z
dc.date.available2024-08-09T14:03:19Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74412
dc.description.abstractDiplomová práce Maxmilián Pirner - pojetí alegorie a symbolu v tvorbě jednoho umělce na sklonku 19. století pojednává o tvorbě Maxmiliána Pirnera a jeho přístupech k alegorii a symbolu. Alegorický systém procházel na sklonku 19. století krizí, a proto na ni reagoval jeho modernizací. Modernizace systému v Pirnerově pojetí spočívala v postupném odklonu od tradiční alegorie směrem k mnohoznačnému symbolu. Práce se snaží odpovědět na otázku, jak tento proces probíhal a čím byl specifický. Jejím úkolem je na konkrétních dílech popsat Pirnerovu úlohu ve vývoji výtvarného umění od novoromantismu k symbolismu přelomu 19. a 20. stoletícs_CZ
dc.description.abstractThe theses Maxmilian Pirner - The conception of allegory and symbol in the work of one artist on the end of 19th century discusses the work of Maxmilian Pirner and his attitudes to allegory and symbol. Becouse at the end of 19th century was the allegorical system in crisis, Pirner reflected it by its' modernization. The modernisation of system in his own conception consisted in gradual rejection of traditional allegory and admission of symbol. The these is trying to answer the question how this process came through and why it was unique. The main focus of the theses is to describe Pirners'role in the process of development in art since neoromantism to symbolism at the turn of 19th and 20th century.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMaxmilián Pirnercs_CZ
dc.subjectalegoriecs_CZ
dc.subjectsymbolcs_CZ
dc.subjectmodernizacecs_CZ
dc.subjectsymbolismuscs_CZ
dc.subjectMaxmilian Pirneren_US
dc.subjectallegoryen_US
dc.subjectsymbolen_US
dc.subjectmodernizationen_US
dc.subjectsymbolismen_US
dc.titleMaxmilián Pirner - Pojetí alegorie a symbolu v tvorbě jednoho umělce na sklonku 19. stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-14
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId149736
dc.title.translatedMaxmilian Pirner - The conception of allegory and symbol in the work of one artist on the end of 19th centuryen_US
dc.contributor.refereeWittlich, Petr
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineArt Historyen_US
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enArt Historyen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Maxmilián Pirner - pojetí alegorie a symbolu v tvorbě jednoho umělce na sklonku 19. století pojednává o tvorbě Maxmiliána Pirnera a jeho přístupech k alegorii a symbolu. Alegorický systém procházel na sklonku 19. století krizí, a proto na ni reagoval jeho modernizací. Modernizace systému v Pirnerově pojetí spočívala v postupném odklonu od tradiční alegorie směrem k mnohoznačnému symbolu. Práce se snaží odpovědět na otázku, jak tento proces probíhal a čím byl specifický. Jejím úkolem je na konkrétních dílech popsat Pirnerovu úlohu ve vývoji výtvarného umění od novoromantismu k symbolismu přelomu 19. a 20. stoletícs_CZ
uk.abstract.enThe theses Maxmilian Pirner - The conception of allegory and symbol in the work of one artist on the end of 19th century discusses the work of Maxmilian Pirner and his attitudes to allegory and symbol. Becouse at the end of 19th century was the allegorical system in crisis, Pirner reflected it by its' modernization. The modernisation of system in his own conception consisted in gradual rejection of traditional allegory and admission of symbol. The these is trying to answer the question how this process came through and why it was unique. The main focus of the theses is to describe Pirners'role in the process of development in art since neoromantism to symbolism at the turn of 19th and 20th century.en_US
uk.file-availabilityP
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.embargo.reasonThe annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010.en
uk.embargo.reasonPřílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.cs
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990020306560106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV