dc.contributor.advisor | Mašát, Vladimír | |
dc.creator | Muchová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2019-09-20T08:16:21Z | |
dc.date.available | 2019-09-20T08:16:21Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/75523 | |
dc.description.abstract | Práce je zaměřena na možnosti praktického využití prvků muzikoterapie ve školství a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji hudbě a muzikoterapii obecně. Čtenáři stručně přibližuji historii a vývoj muzikoterapie od jejích počátků až po možnosti studia v dnešní době. Dále se zamýšlím nad otázkami muzikoterapie ve školství, jakými způsoby může být hudba při výuce nápomocná, jaké muzikoterapeutické prvky a za jakým účelem se mohou v hodinách využívat. Na konci teoretické části srovnávám osobnost muzikoterapeuta a osobnost pedagoga. V praktické části nabízím konkrétní hry, které jsou rozděleny do tří oblastí: 1. Kolektiv, konflikt, prevence 2. Rozvíjení empatie, sebepoznání, poznávání druhých 3. Koncentrace x relaxace Poslední oddíl je věnován návštěvě ZŠ Libčická, ve které jsem měla možnost některé hry vyzkoušet v praxi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | This work is focused on the possibility of incorporating practical elements of music therapy into education and is divided into both theoretical and practical sections. In the theoretical section, I will introduce the topics of music and music therapy in general. First, I will summarize for readers the history of music therapy progression, starting with its inception and leading up to its possible application to education in the present. Furthermore, I will discuss the ways in which music therapy can help address several issues in education; namely, the specific elements of music therapy that can be used within the classroom and for which purposes. At the end of the theoretical section, I will compare the personalities of the music therapist and the educationalist. In the practical section, I will introduce several particular activities related to music therapy, which are divided into three categories: 1. Society, conflict, prevention 2. Developing empathy, self-knowledge, getting to know others 3. Concentration x relaxation The last section is dedicated to my visit at Libčická elementary school, where I had the chance to try these activities in practice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Využití prvků muzikoterapie ve výchovně-vzdělávacím procesu | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-06-23 | |
dc.description.department | Jabok | cs_CZ |
dc.description.department | Jabok | en_US |
dc.description.faculty | Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Protestant Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 178191 | |
dc.title.translated | Using the Elements of Music Therapy in the Educational Process | en_US |
dc.contributor.referee | Šafránková, Pavla | |
dc.identifier.aleph | 002094047 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pastorační a sociální práce | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pastoral and Social Work | en_US |
thesis.degree.program | Social Work | en_US |
thesis.degree.program | Sociální práce | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Evangelická teologická fakulta::Jabok | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Protestant Theological Faculty::Jabok | en_US |
uk.faculty-name.cs | Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Protestant Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | ETF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pastorační a sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pastoral and Social Work | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social Work | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce je zaměřena na možnosti praktického využití prvků muzikoterapie ve školství a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji hudbě a muzikoterapii obecně. Čtenáři stručně přibližuji historii a vývoj muzikoterapie od jejích počátků až po možnosti studia v dnešní době. Dále se zamýšlím nad otázkami muzikoterapie ve školství, jakými způsoby může být hudba při výuce nápomocná, jaké muzikoterapeutické prvky a za jakým účelem se mohou v hodinách využívat. Na konci teoretické části srovnávám osobnost muzikoterapeuta a osobnost pedagoga. V praktické části nabízím konkrétní hry, které jsou rozděleny do tří oblastí: 1. Kolektiv, konflikt, prevence 2. Rozvíjení empatie, sebepoznání, poznávání druhých 3. Koncentrace x relaxace Poslední oddíl je věnován návštěvě ZŠ Libčická, ve které jsem měla možnost některé hry vyzkoušet v praxi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work is focused on the possibility of incorporating practical elements of music therapy into education and is divided into both theoretical and practical sections. In the theoretical section, I will introduce the topics of music and music therapy in general. First, I will summarize for readers the history of music therapy progression, starting with its inception and leading up to its possible application to education in the present. Furthermore, I will discuss the ways in which music therapy can help address several issues in education; namely, the specific elements of music therapy that can be used within the classroom and for which purposes. At the end of the theoretical section, I will compare the personalities of the music therapist and the educationalist. In the practical section, I will introduce several particular activities related to music therapy, which are divided into three categories: 1. Society, conflict, prevention 2. Developing empathy, self-knowledge, getting to know others 3. Concentration x relaxation The last section is dedicated to my visit at Libčická elementary school, where I had the chance to try these activities in practice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabok | cs_CZ |
thesis.grade.code | A | |
dc.identifier.lisID | 990020940470106986 | |