Rozvoj pohybových schopností a dovedností v pohybových hrách na 2. stupni základní školy
The Development of Motor Skills in Movement Games in the Upper Grades of Primary School
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7570Identifiers
Study Information System: 21407
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Kuhnová, Věra
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Physical Education - Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information Technology
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 9. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Tato práce je zaměřena na pohybové hry, zmapování jejich využívání ve školní tělesné výchově na druhém stupni základních škol, a to v daném regionu. První část práce obsahuje teoretická východiska, konkrétně se zabývá charakteristikou hry a pohybových her, dále pak obdobím adolescence, pohybovými schopnostmi a dovednostmi. Druhá část práce představuje úkoly - vyhodnocení dotazníků, zpracování dostupné literatury k danému tématu, zpracování návrhu testové baterie a její ověření v praxi. Výzkumná část a závěr práce jsou zpracovány do přehledných tabulek, které poskytují pohled na daný problém a dávají reálnou představu o výuce tělesné výchovy a zařazování pohybových her do výuky. Pro větší přehlednost jsou tabulky doplněny grafy. Klíčová slova Hra, hraní, pohybové hry, motorické učení, pohybové schopnosti a dovednosti, školní tělesná výchova, oblíbenost sportů, testová baterie, mimoškolní aktivity.
This work is focused on physical games, their use in physical education during the 2n degree in Grammar school in specified region. The first part of this work contains theoretical bases and a definition of the physical games, the period of adolescents and the motoric capabilities and skills. The second part presents the tasks - results of the questionnaire, the process of bibliography on the subject, the process of a proposition for test battery and its tried in real. The part focused on research and the conclusion of this work are transformed into tables, that give us a real idea about the treated problem and the overview of an physical education, about the place of physical education and physical games in pedagogy at schools. For better visibility the tables are completed by graphs. Key words A Game, Playing games, motoric games, motoric learning, physical capability and skills, physical education, popularity of different type of sports, test battery, after-school activity.