Zařazení mateřských škol do Státní informační politiky ve vzdělávání
Inclusion of nursery schools in the State Information Policy in Education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7636Identifikátory
SIS: 21501
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koberová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
20. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Závěrečná bakalářská práce se zabývá Státní informační politikou ve vzdělávání v předškolních zařízeních z pohledu ředitelek a učitelek mateřských škol a z pohledu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Obsahuje popis problémů, jejich analýzu a návrhy postupů. Vychází z historie vývoje předškolního vzdělávání v České republice. Velmi stručně srovnává vzdělávací systém a předškolní výchovu se Švédskem a seznamuje s celkovým přehledem projektu Státní informační politiky ve vzdělávání. Práce vychází z vyhodnocení výsledků dotazníků zaslaných ředitelkám a učitelkám mateřských škol ve vybraných regionech České republiky a z osobních rozhovorů s ředitelkami a učitelkami. Jedním z cílů práce bylo zmapovat oblast předškolního vzdělávání v projektu Státní informační politiky ve vzdělávání a upozornit na to, že problematika předškolního vzdělávání je významnou oblastí, které je však věnována velmi malá pozornost
The bachelor's degree thesis focuses on the State Information Policy in Education document as it treats the pre-school education facilities - from the point of view of the educational personnel of nursery schools and Ministry of Education. The thesis outlines the progressive history of the pre-school education in the Czech Republic. Briefly compares the educational system as well as the pre-school training programmes with those in Sweden and discusses in a nutshell the overall roundup of the State Information Policy in Education document. The paper sums up and evaluates the data obtained from question forms delivered to the set of the pre-school education institution personnel in the selected regions of the Czech Republic as well as the data originating from the personal consultations with some directors a lecturers concerned. One of the goals of the work is to map the pre-school educational area in the State Information Policy in Education text and to draw attention to the fact, that although this area of the pre-school education is of no less importance than any other educational area, it seems to be - at least for the time being - slightly neglected.