dc.contributor.advisor | Cozlová, Světlana | |
dc.creator | Jiřík, Rudolf | |
dc.date.accessioned | 2017-03-30T16:49:29Z | |
dc.date.available | 2017-03-30T16:49:29Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/7636 | |
dc.description.abstract | Závěrečná bakalářská práce se zabývá Státní informační politikou ve vzdělávání v předškolních zařízeních z pohledu ředitelek a učitelek mateřských škol a z pohledu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Obsahuje popis problémů, jejich analýzu a návrhy postupů. Vychází z historie vývoje předškolního vzdělávání v České republice. Velmi stručně srovnává vzdělávací systém a předškolní výchovu se Švédskem a seznamuje s celkovým přehledem projektu Státní informační politiky ve vzdělávání. Práce vychází z vyhodnocení výsledků dotazníků zaslaných ředitelkám a učitelkám mateřských škol ve vybraných regionech České republiky a z osobních rozhovorů s ředitelkami a učitelkami. Jedním z cílů práce bylo zmapovat oblast předškolního vzdělávání v projektu Státní informační politiky ve vzdělávání a upozornit na to, že problematika předškolního vzdělávání je významnou oblastí, které je však věnována velmi malá pozornost | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor's degree thesis focuses on the State Information Policy in Education document as it treats the pre-school education facilities - from the point of view of the educational personnel of nursery schools and Ministry of Education. The thesis outlines the progressive history of the pre-school education in the Czech Republic. Briefly compares the educational system as well as the pre-school training programmes with those in Sweden and discusses in a nutshell the overall roundup of the State Information Policy in Education document. The paper sums up and evaluates the data obtained from question forms delivered to the set of the pre-school education institution personnel in the selected regions of the Czech Republic as well as the data originating from the personal consultations with some directors a lecturers concerned. One of the goals of the work is to map the pre-school educational area in the State Information Policy in Education text and to draw attention to the fact, that although this area of the pre-school education is of no less importance than any other educational area, it seems to be - at least for the time being - slightly neglected. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Zařazení mateřských škol do Státní informační politiky ve vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-09-20 | |
dc.description.department | Centrum školského managementu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 21501 | |
dc.title.translated | Inclusion of nursery schools in the State Information Policy in Education | en_US |
dc.contributor.referee | Koberová, Eva | |
dc.identifier.aleph | 001224294 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | School Management | en_US |
thesis.degree.discipline | Školský management | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Centrum školského managementu | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Školský management | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | School Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Závěrečná bakalářská práce se zabývá Státní informační politikou ve vzdělávání v předškolních zařízeních z pohledu ředitelek a učitelek mateřských škol a z pohledu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Obsahuje popis problémů, jejich analýzu a návrhy postupů. Vychází z historie vývoje předškolního vzdělávání v České republice. Velmi stručně srovnává vzdělávací systém a předškolní výchovu se Švédskem a seznamuje s celkovým přehledem projektu Státní informační politiky ve vzdělávání. Práce vychází z vyhodnocení výsledků dotazníků zaslaných ředitelkám a učitelkám mateřských škol ve vybraných regionech České republiky a z osobních rozhovorů s ředitelkami a učitelkami. Jedním z cílů práce bylo zmapovat oblast předškolního vzdělávání v projektu Státní informační politiky ve vzdělávání a upozornit na to, že problematika předškolního vzdělávání je významnou oblastí, které je však věnována velmi malá pozornost | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor's degree thesis focuses on the State Information Policy in Education document as it treats the pre-school education facilities - from the point of view of the educational personnel of nursery schools and Ministry of Education. The thesis outlines the progressive history of the pre-school education in the Czech Republic. Briefly compares the educational system as well as the pre-school training programmes with those in Sweden and discusses in a nutshell the overall roundup of the State Information Policy in Education document. The paper sums up and evaluates the data obtained from question forms delivered to the set of the pre-school education institution personnel in the selected regions of the Czech Republic as well as the data originating from the personal consultations with some directors a lecturers concerned. One of the goals of the work is to map the pre-school educational area in the State Information Policy in Education text and to draw attention to the fact, that although this area of the pre-school education is of no less importance than any other educational area, it seems to be - at least for the time being - slightly neglected. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementu | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012242940106986 | |