Zobrazit minimální záznam

Czech & Slovak horror: (the) spreading of the genre in years 1990 - 2015
dc.contributor.advisorHanáková, Petra
dc.creatorKrejčířová, Anna
dc.date.accessioned2017-06-01T04:57:27Z
dc.date.available2017-06-01T04:57:27Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76449
dc.description.abstractTématem této bakalářské diplomové práce je výskyt struktur hororového filmu v kinematografii České a Slovenské republiky. Cílem práce je zkoumání a popis mechanismů ohledně přechodu mezinárodně sdíleného žánrového konceptu do národní kinematografie. Zaměřuji se na filmovou produkci od roku 1990 do současnosti, která získala skrze označování v distribuci, kritickou reflexi či diváckou odezvu status hororu nebo alespoň hybridní formy, jež znaky daného žánru částečně nese. Na vybraných příkladech demonstruji, jakým způsobem ze zahraničí převzaté struktury pronikají do tuzemských filmů a jak ovlivňují jejich čtení v oficiální kultuře. Zároveň se věnuji opomíjené oblasti žánrových komunit, které se k národní kinematografii staví opozičně.cs_CZ
dc.description.abstractThe topic od this bachelor thesis is the occurrence of horror film's structures in the Czech and Slovak cinema. The aims are to research and describe mechanisms of international genre concept's transition into the national cinema. I focus on the film production since 1990 up to the present, which gained horror label (or the labels of horror genre hybrid) by its distribution markers, critical analysis or spectators' response. On the representative examples I demonstrate in which form are spreading the structures adopted from abroad into local movies and how they affect movies' meaning in official culture. On the other hand I follow often ignored genre communities, which take conflicting positions towards the national cinema.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectžánrová teorie národní kinematografie česká kinematografie slovenská kinematografie hororový žánr hraný film paracinemacs_CZ
dc.subjectgenre theory national cinema Czech cinema Slovak cinema horror genre motion picture paracinemaen_US
dc.titleČeský a slovenský horor: pronikání žánru v letech 1990 - 2015cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-10
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId155586
dc.title.translatedCzech & Slovak horror: (the) spreading of the genre in years 1990 - 2015en_US
dc.contributor.refereeČeněk, David
dc.identifier.aleph002035445
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFilmová studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCinema Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCinema Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této bakalářské diplomové práce je výskyt struktur hororového filmu v kinematografii České a Slovenské republiky. Cílem práce je zkoumání a popis mechanismů ohledně přechodu mezinárodně sdíleného žánrového konceptu do národní kinematografie. Zaměřuji se na filmovou produkci od roku 1990 do současnosti, která získala skrze označování v distribuci, kritickou reflexi či diváckou odezvu status hororu nebo alespoň hybridní formy, jež znaky daného žánru částečně nese. Na vybraných příkladech demonstruji, jakým způsobem ze zahraničí převzaté struktury pronikají do tuzemských filmů a jak ovlivňují jejich čtení v oficiální kultuře. Zároveň se věnuji opomíjené oblasti žánrových komunit, které se k národní kinematografii staví opozičně.cs_CZ
uk.abstract.enThe topic od this bachelor thesis is the occurrence of horror film's structures in the Czech and Slovak cinema. The aims are to research and describe mechanisms of international genre concept's transition into the national cinema. I focus on the film production since 1990 up to the present, which gained horror label (or the labels of horror genre hybrid) by its distribution markers, critical analysis or spectators' response. On the representative examples I demonstrate in which form are spreading the structures adopted from abroad into local movies and how they affect movies' meaning in official culture. On the other hand I follow often ignored genre communities, which take conflicting positions towards the national cinema.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020354450106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV