Přístupy počítačového vnímání hudebních nahrávek
Approaches to computer cognition of musical recordings
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7678Identifikátory
SIS: 44066
Kolekce
- Kvalifikační práce [11242]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Obdržálek, David
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Obecná informatika
Katedra / ústav / klinika
Katedra teoretické informatiky a matematické logiky
Datum obhajoby
18. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
V práci procházíme jednotlivá stádia vnímání skutečných hudebních signálů člověkem, vytváříme jejich modely a diskutujeme jejich implementaci. V úvodních kapitolách porovnáváme časově-frekvenční reprezentace a jejich rozklad na sinusové tóny a zbytkový šum. Kombinujeme různé přístupy k pospojování sinusových tónů do trajektorií. Dále se zabýváme metodami hledání parametrů not z trajektorií a metodami pro klasifi kaci hudebních nástrojů. V závěru se zaměřujeme na globální hudebně teoretické vlastnosti nahrávek, jako je tempo, melodické fráze, akordický doprovod nebo tónina.
In our study we deal with various stages of human cognition of real-life musical signals, create their models and discuss their implementation. The rst part compares time-frequency representations and their factorization into sinusoids and background noise. We combine various approaches to coupling sinusoids into trajectories. Next we examine methods for the estimation of note parameters from trajectories and methods for musical instrument classi cation. The nal part focuses on global music-theoretical features of recordings such as tempo, melodic phrases, chord accompaniment or key.