Experimenty s netradičním matematickým prostředím v prvním ročníku základní školy
Experiments in a Non-Traditional Mathematics Environment in the First Grade of Primary School
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7743Identifikátory
SIS: 21893
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejný, Milan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
11. 9. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem mé diplomové práce bude prozkoumat jedno netradiční matematické prostředí se žáky 1. ročníku ZŠ. Prostředí je zaměřené na rozvoj pojmu čísla a oblastí jako jsou předalgebraické představy, dále organizace, logika a kombinatorika. Diplomovou práci bude tvořit 7 kapitol. V úvodu se budu zamýšlet nad smyslem své práce. V dalších dvou kapitolách se budu věnovat popisu a analýze experimentů a v závěrečné části tyto experimenty budu hodnotit ze dvou hledisek. Z hlediska prvního sebereflektivního - já jako experimentátorka versus učitelka, a druhého žákovského - náročnost a síla motivačního prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The aim of my thesis was a research of the particular nontraditional mathematical environment in the first grade of an elementary school. The environment supports the development of the number term and pre-algebraic imagination, organization, logic and combinatorial analysis. The thesis has 7 chapters. The preface brings the contemplation of the sense of the work; next two chapters are devoted to an experiments' description and analysis. In the final part of the work you can find the assessment of the experiments and the comparison between teacher's and pupil's attitude towards the research. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)