Experimenty s netradičním matematickým prostředím v prvním ročníku základní školy
Experiments in a Non-Traditional Mathematics Environment in the First Grade of Primary School
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7743Identifiers
Study Information System: 21893
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Hejný, Milan
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Cílem mé diplomové práce bude prozkoumat jedno netradiční matematické prostředí se žáky 1. ročníku ZŠ. Prostředí je zaměřené na rozvoj pojmu čísla a oblastí jako jsou předalgebraické představy, dále organizace, logika a kombinatorika. Diplomovou práci bude tvořit 7 kapitol. V úvodu se budu zamýšlet nad smyslem své práce. V dalších dvou kapitolách se budu věnovat popisu a analýze experimentů a v závěrečné části tyto experimenty budu hodnotit ze dvou hledisek. Z hlediska prvního sebereflektivního - já jako experimentátorka versus učitelka, a druhého žákovského - náročnost a síla motivačního prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The aim of my thesis was a research of the particular nontraditional mathematical environment in the first grade of an elementary school. The environment supports the development of the number term and pre-algebraic imagination, organization, logic and combinatorial analysis. The thesis has 7 chapters. The preface brings the contemplation of the sense of the work; next two chapters are devoted to an experiments' description and analysis. In the final part of the work you can find the assessment of the experiments and the comparison between teacher's and pupil's attitude towards the research. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)