Francouzský model integrace v oblasti vzdělávání etnických menšin
The French Model of Integration in the Field of Educating Ethnic Minorities
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7745Identifiers
Study Information System: 21415
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Müllerová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Social Scienses
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 9. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Hlavním cílem této diplomové práce je objasnit problematiku, která se týká integrace etnických menšin, které jsou přítomny ve Francii. Vzhledem k tomu, že v České republice nejsme nuceni v takové míře řešit problémy, které se v rámci imigrace objevují, vybrala jsem si Francii, která je tradičně považována za zemi, do které neustále přichází lidé, kteří se zde chtějí natrvalo usadit. Francie zde bude popsána jako multikulturní země, která chce v rámci své imigrační politiky poskytnout cizincům kvalitní zázemí pro jejich budoucí život. Vzhledem k tomu, že na pedagogické fakultě Univerzity Karlovy studuji obor francouzský jazyk a literatura a základy společenských věd, budou v diplomové práci spojeny oba přístupy. Dalším cílem práce bylo popsat francouzskou imigrační politiku, která se týká všech cizinců, se zaměřením na francouzské školství, které má za úkol vzdělávat nově příchozí žáky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Ce mémoire est dédié à la problém atique de l'im m igration sur le territoire français. L'accent a été plus particulièrem ent mis sur l'intégration des élèves issus de l'im m igration au sein de l'école. À l'occasion d 'un séjour en France, effectué dans le cadre ERASM US, j'a i eu la possibilité de réaliser un stage d'observation dans les collèges en région Val d'O ise. J'ai pu réaliser des recherches et m ener des entretiens avec des enseignants exerçant dans des classes à pluralité culturelle. J 'ai pu constater plusieurs problèmes liés au processus de l'intégration que je développe ci-après. Je voudrais tout d 'abord apporter un ensemble des points de vue quant à la problématique des nouveaux arrivants en France, notamment des enfants. Puisque la France est historiquement un pays dont l'im m igration est vraiment forte, la question des minorités ethniques est de toute façon présente. Le dernier recensem ent de l'année 2001 note une forte population d 'élèves provenant de pays maghrébins, de Turquie, d 'Asie. D urant la dernière décennie, il a été remarqué une arrivée de jeunes gens des pays de l'Europe de l'Est. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)