Deníky dívek
Girls? Diaries
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7752Identifiers
Study Information System: 21395
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Kučera, Miloš
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Psychology and Special Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 9. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Hlavním předmětem mé diplomové práce jsou deníky pěti dívek. Těžištěm je kvalitativní analýza, která má několik úrovní. První úrovní je vnější popis deníků, kde se zajímám o takové charakteristiky, jako je grafická úprava, frekvence a délka zápisů, členění. Druhou úroveň představuje analýza z hlediska žánrového, kde mě zajímá především to, jaké formy psaní autorky užívají, s jakou dovedností a zda se použití forem nějak vyvíjí. Třetí úroveň pak představuje tematická analýza, kde se zajímám o to, jaká témata se v denících vyskytují a v jaké konkrétní podobě. Deníky v mé práci nejsou pouze předmětem výzkumu, ale i prostředkem poznání jejich autorek, a to především z hlediska zaznamenaného vývojového období, které zahrnuje v některých případech ještě konec mladšího školního věku ale především pak začátek dospívání (celkový věkový rozptyl zaznamenaného období: 9;6 - 13;4). Výsledky mého výzkumu chci srovnat s teoretickými poznatky z vývojové psychologie. Také mě zajímá, co psaní deníků pro dívky znamená, jaké místo má v jejich životě a co jim přináší. V teoretické části se zabývám deníkem jako literárním žánrem a jeho využitím v psychologickém výzkumu. Prostor věnuji také charakteristice mladšího školního věku, především pak dospívání, a to z hlediska osobnostního vývoje. Má práce mimo jiné potvrdila, že psaní...
In my master thesis I analyse diaries of five girls. The centrál point of my work is a qualitative analysis that has three parts. The fírst one includes an extemal description of diaries in which I am interested in diary characteristics such as graphic form, structure, frequency and length of records. The second part represents the genre analysis in which I analyse forms of writing which girls use, skills of writing and weather the skills of writing diaries develop in time. The third part represents thematic analysis in which I analyse the themes that appear in the diaries and their concretisations. In my work diary is not only the object of the research but also the mean to get know the authors in the analysed period that includes the end of younger pupil age and start of adolescence (age dispersion is: 9; 6 - 13; 4). I would like to compare the results of my research with the theoretical knowledge of development psychology. I try to find out what wnting diaries means for the girls, which plače writing diaries has in their lives and what writing diaries brings them. In the theoretical part I discuss the diary as a literary genre and its usage in the psychological research. I also deal with the characteristics of younger pupil age and the adolescence from the aspect of personality development. My work...