dc.contributor.advisor | Dostál, Petr | |
dc.creator | Macháčková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-03-30T17:16:33Z | |
dc.date.available | 2017-03-30T17:16:33Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/7753 | |
dc.description.abstract | První část této práce popisuje petřínské zahrady z kulturně-historického a přírodního hlediska. Čtenář se dozví o existenci chráněného území v horních partiích zahrad a zásadních vlivech lidské činnosti v této oblasti v minulosti i dnes. Druhá část práce se zabývá výsledky dendrologického výzkumu provedeného v zahradě Kinských a Nebozízek a floristického výzkumu Přírodní památky Petřínské skalky v období od jara 2004 do podzimu 2005. Výsledky mapování jsou zaznamenány v tabulkových seznamech, к nimž se váží dokumentační mapy. V diskusní části jsou výsledky studie porovnány s inventarizačními materiály a jsou navrženy možné důvody vzniklých odlišností v seznamech. V didaktické části navrhuji využití této oblasti pro školní účely. Obsahuje dvě vycházky - jednu se zaměřením na dřeviny a druhou se zaměřením na komplexní poznávání přírody. К oběma vycházkám byly připraveny pracovní listy. Text je doplněn dokumentačními fotografiemi některých mapovaných dřevin a bylin. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | The first part of the thesis describes culture-historical and natural features of the gardens at Petřín. The reader learns about the protected area in the upper part of the gardens and crucial influences of human activity in this area in the past and present. The second part deals with the results of a dendrological survey carried out in the Kinský Garden and Nebozízek and floristic research of the nature monument Petřínská skalka in the period between spring 2004 and autumn 2005. The results of the mapping have been recorded in table files that relate to attached documentary maps. In the discussion, I compare the findings of the thesis to the results of inventoried materials and suggest possible causes of the differences obtaining between the two lists. In the didactic part, I suggest a way of using this area for educational purposes. It contains two tracks - one focused on timber species and the second on complex cognition of nature. Worksheets were for both the tracks. The text also includes documentary photographs of some monitored timber species and plants. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Floristická studie Petřína | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-09-21 | |
dc.description.department | Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 21405 | |
dc.title.translated | A Floristic Study of Petřín | en_US |
dc.contributor.referee | Skýbová, Jana | |
dc.identifier.aleph | 000586222 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Social Scienses | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - základy společenských věd | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - základy společenských věd | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Social Scienses | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | První část této práce popisuje petřínské zahrady z kulturně-historického a přírodního hlediska. Čtenář se dozví o existenci chráněného území v horních partiích zahrad a zásadních vlivech lidské činnosti v této oblasti v minulosti i dnes. Druhá část práce se zabývá výsledky dendrologického výzkumu provedeného v zahradě Kinských a Nebozízek a floristického výzkumu Přírodní památky Petřínské skalky v období od jara 2004 do podzimu 2005. Výsledky mapování jsou zaznamenány v tabulkových seznamech, к nimž se váží dokumentační mapy. V diskusní části jsou výsledky studie porovnány s inventarizačními materiály a jsou navrženy možné důvody vzniklých odlišností v seznamech. V didaktické části navrhuji využití této oblasti pro školní účely. Obsahuje dvě vycházky - jednu se zaměřením na dřeviny a druhou se zaměřením na komplexní poznávání přírody. К oběma vycházkám byly připraveny pracovní listy. Text je doplněn dokumentačními fotografiemi některých mapovaných dřevin a bylin. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The first part of the thesis describes culture-historical and natural features of the gardens at Petřín. The reader learns about the protected area in the upper part of the gardens and crucial influences of human activity in this area in the past and present. The second part deals with the results of a dendrological survey carried out in the Kinský Garden and Nebozízek and floristic research of the nature monument Petřínská skalka in the period between spring 2004 and autumn 2005. The results of the mapping have been recorded in table files that relate to attached documentary maps. In the discussion, I compare the findings of the thesis to the results of inventoried materials and suggest possible causes of the differences obtaining between the two lists. In the didactic part, I suggest a way of using this area for educational purposes. It contains two tracks - one focused on timber species and the second on complex cognition of nature. Worksheets were for both the tracks. The text also includes documentary photographs of some monitored timber species and plants. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990005862220106986 | |