Revolutionary Amoebas: Political Versatility as the Art of Resistance in Contemporary Germany
Revoluční améby: politické přetváření jako umění vzdoru v současném Německu
dizertační práce (OBHÁJENO)
Důvod omezené dostupnosti:
Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77941Identifikátory
SIS: 94782
Kolekce
- Kvalifikační práce [6714]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Barša, Pavel
Feinberg, Joseph Grim
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Integrální studium člověka - Obecná antropologie
Katedra / ústav / klinika
Doktorský program Integrální studium člověka - obecká antropologie
Datum obhajoby
17. 12. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Angličtina
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
amébovitá osoba, techniky vzdoru, revolucionář, protest, subjektivita, Německo, politické přetváření, komunikace, tělo, vzhled, in, dividualita, post-revoluční doba, post-autonomie, rioty, Černý blok, neoliberalismusKlíčová slova (anglicky)
amoebic self, techniques of resistance, revolutionary, protest, subjectivity, Germany, political versatility, communication, body, appearance, in, dividuality, post-revolutionary times, post-autonomy, riots, Black bloc, neoliberalismTato disertace se zajímá o to, jaký druh sebe sama a techniky vzdoru si člověk osvojuje, aby byl revolucionářem na současném Západě. Text vychází z dlouhodobého terénního výzkumu, který jsem prováděl mezi lety 2008 a 2015 a během kterého jsem mladé aktivisty z Německa následoval na demonstrace, do riotů, přímých akcí, vězení, na internetu, univerzitách, domů, do domů rodičů a během solidárních cest do Mexika, Argentiny, Izraele/Palestiny, Dánska či Itálie. Zjistil jsem při analýze, že koncept politické proměnlivosti mi je nápomocný, protože zkoumaní buřiči se dnes stávají revolučními amébami. Revoluční améby disponují schopnostmi diskutovat na univerzitách či ve veřejných debatách, psát texty, mluvit, stejně tak ale umí argumentovat mimo diskurz házením kamenů, pálením aut v riotech, organizováním přímých akcí, ničením korporátního majetku, bitím neonacistů, atakováním ultranacionalistů či aktivní obranou před policií. Jako občané rozvinuté liberální demokracie, améby vstupují do veřejných debat, výměn názorů, přesvědčují lidi svými kritickými argumenty a někdy i volí. Mimo to se ale zajímají o politickou činnost považovanou za nelegální. Mnoho z nich ví, jak získat granty a jiné zdroje od státu, Evropské unie, občanských nadací a jak tyto prostředky použít pro boj ...
This dissertation is interested in what kind of self and techniques of resistance are acquired in order to be a revolutionary in the contemporary West. While I was conducting an ethnographic research between 2008 - 2015 following young activists from Germany in urban spaces of demonstrations, riots, direct actions, jails, the Internet, universities, housing projects, parent's homes in Germany as well as during solidarity trips to Mexico, Argentina, Israel/Palestine, Denmark or Italy, it was discovered that a concept of political versatility may be helpful here. Young revolutionaries are what I call revolutionary amoebas. Revolutionary amoebas acquire capacities to discuss at universities or public debates, write texts, talk, but they manage to argue beyond the discourse by throwing stones or burning cars in riots, organizing direct actions, smashing corporate properties, beating neonazis, attacking ultranationalists, or actively defending themselves against the police. As citizens of advanced liberal democracy, they enter public discussions of contested opinions, persuade people with their critical arguments and a few of them even vote, but they as well explore the political terrain considered illegal. Many of them know how to get funded from the state, The EU,...