Sociální klima školní třídy
The Social Atmosphere of the School Classroom
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7815Identifiers
Study Information System: 21895
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Kalbáčová, Jaroslava
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 9. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Předkládaná práce zkoumá sociálně psychologické a pedagogicko-psychologické skutečnosti, které výrazně působí na žáka i učitele. Osobnost žáka a osobnost učitele jsou významnými činiteli, kteří nejvíce ovlivňují sociální klima školní třídy. Vytváření pozitivního sociálního klimatu třídy předpokládá osobnostní rozvoj žáků i učitelů. Třídní klima lze pomocí diagnostických metod a nástrojů analyzovat a na základě zjištěných údajů provádět pozitivní změny. Práce uvádí některé možnosti testování třídního klimatu a praktické příklady vhodných intervencí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis deals with the social-psychological and pedagogical-psychological matters, that influence distinctively the pupil as well as the teacher. The personalities of the pupil and the teacher represent the most significant factors influencing the social climate of the class. Creating the positive social climate of the class assumes the personality development of both the pupils and the teachers. It is possible to analyse the climate of the class by the diagnostic methods and instruments and make positive changes based on the recognized facts. The thesis mentions some ways of testing the climate of the class and also the practical examples of the appropriate interventions. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)