dc.contributor.advisor | Chudějová, Petra | |
dc.creator | Dudaško, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2017-03-30T18:13:23Z | |
dc.date.available | 2017-03-30T18:13:23Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/7986 | |
dc.description.abstract | Název: Výběr vhodných pohybových aktivit pro děti s autismem a mentální retardací Titul of Thesis: Choosing the right physical activity for children with autism and mental retardation Cíl práce : Cílem diplomové práce bylo sledovat vliv vybraných pohybových aktivit na výskyt a frekvenci některých kategorií stereotypního chování u dětí s autismem a mentální retardací. Hlavní otázkou bylo, zda výběr správné pohybové aktivity může přispět ke snížení některých stereotypních projevů a zda různé pohybové aktivity mohou ovlivnit výskyt některých kategorií stereotypního chování. Metoda: Šest dětí s autismem a mentální retardací bylo dvakrát týdně po dobu šesti měsíců postupně sledováno při cvičení na trampolíně, rotopedu, stepperu, při běhu, skocích a na běhacím páse. Jako hlavní kvalitativní metoda byla využita metoda zúčastněného pozorování. Prostřednictvím dvou pozorovatelů byl během každé patnáctiminutové cvičební jednotky zaznamenán výskyt a množství každého stereotypního projevu jednotlivých participantů. Podle Militerniho byly rozděleny stereotypní projevy do kategorií a jejich výskyt sledován při jednotlivých aktivitách. Výsledky: Pohybové aktivity dynamického charakteru vyžadující práci velkých svalových skupin výrazně snížily výskyt stereotypního chování. Při aktivitách, u kterých bylo potřeba... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.title | Výběr vhodných pohybových aktivit pro děti s autismem a mentální retardací. | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-09-26 | |
dc.description.department | Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 29459 | |
dc.title.translated | Selection of Proper Physical Activities for Children with Autism and Mental Retardation. | en_US |
dc.contributor.referee | Strnad, Pavel | |
dc.identifier.aleph | 000917334 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adapted Physical and Occupational Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adapted Physical and Occupational Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Výběr vhodných pohybových aktivit pro děti s autismem a mentální retardací Titul of Thesis: Choosing the right physical activity for children with autism and mental retardation Cíl práce : Cílem diplomové práce bylo sledovat vliv vybraných pohybových aktivit na výskyt a frekvenci některých kategorií stereotypního chování u dětí s autismem a mentální retardací. Hlavní otázkou bylo, zda výběr správné pohybové aktivity může přispět ke snížení některých stereotypních projevů a zda různé pohybové aktivity mohou ovlivnit výskyt některých kategorií stereotypního chování. Metoda: Šest dětí s autismem a mentální retardací bylo dvakrát týdně po dobu šesti měsíců postupně sledováno při cvičení na trampolíně, rotopedu, stepperu, při běhu, skocích a na běhacím páse. Jako hlavní kvalitativní metoda byla využita metoda zúčastněného pozorování. Prostřednictvím dvou pozorovatelů byl během každé patnáctiminutové cvičební jednotky zaznamenán výskyt a množství každého stereotypního projevu jednotlivých participantů. Podle Militerniho byly rozděleny stereotypní projevy do kategorií a jejich výskyt sledován při jednotlivých aktivitách. Výsledky: Pohybové aktivity dynamického charakteru vyžadující práci velkých svalových skupin výrazně snížily výskyt stereotypního chování. Při aktivitách, u kterých bylo potřeba... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009173340106986 | |