Zobrazit minimální záznam

Étienne Decroux (1898-1991): "The Portrait of a Mime as a Sculptor". The Portrayal of a Body at the Intersection of Scenic and Fine Arts
Étienne Decroux (1898-1991): "Portrét mima jako sochaře". Zobrazení těla průsečíku scénického a výtvarného umění
dc.contributor.advisorKonečný, Lubomír
dc.creatorKolářová, Petra
dc.date.accessioned2024-08-08T08:48:35Z
dc.date.available2024-08-08T08:48:35Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81392
dc.description.abstract1 Petra Kolářová Étienne Decroux (1898 ­1991) : « Portrét mima jako sochaře » Zobrazení těla na průsečíku scénického a výtvarného umění Abstrakt : Disertační práce se zabývá osobností Étienna Decroux, tvůrce projektu tělesného mima (mime corporel). Jejím cílem je dokázat, že se Decroux inspiroval divadlem i výtvarným uměním k vytvoření koncepce tzv. "pohyblivé sochy" (statuaire mobile). Z divadla přebral koncept masky Jacquesa Copeau a koncept nadloutky Edwarda Gordona Craiga, aby je převedl přímo na tělo. Ze sochařství přejímal formule patosu, zejména se inspiroval dílem Augusta Rodina a jeho koncepcí tělesné figury. Decroux pojímal tělo jako sérii obrazů, které se odvíjejí před divákem. Ve spolupráci s fotografem Étiennem ­ Bertrandem Weillem, který dokumentoval jeho představení, vytvářel ikonografický soubor, jenž zobrazuje mimovo tělo v pohybu. Na druhou stranu chápal tělo jako materiál, který mim modeluje jako sochař. Decroux se ztotožňoval s ...cs_CZ
dc.description.abstractPetra Kolářová Étienne Decroux (1898 ­1991) : "The Portrait of a Mime as a Sculptor" The Portrayal of a Body at the Intersection of Scenic and Fine Arts Summary : The thesis main subject is Etienne Decroux, the father of corporeal mime. The main objective is to show that Decroux draws on both theatre and sculpture, thus conceiving his art of mime as the mobile statuary. On the one hand, he takes up the concept of mask put forward by Jacques Copeau and Edward Gordon Craig's uber ­marionnette, transposing both concepts directly to the body. On the other hand, he embodies the pathos formulas observed in the statues. Decroux was heavily inspired by Augustus Rodin's sculptures in order to represent the body on stage. Moreover, Decroux conceives the body as a series of images which unfold before the audience. Working along with Etienne ­Bertrand Weill who photographs his shows, he creates a relevant source of iconography of the ...en_US
dc.languageFrenchcs_CZ
dc.language.isofr_FR
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectÉtienne Decrouxcs_CZ
dc.subjectmimcs_CZ
dc.subjecttělocs_CZ
dc.subjectpohybcs_CZ
dc.subjectsochařstvícs_CZ
dc.subjectmaskacs_CZ
dc.subjectnadloutkacs_CZ
dc.subjectfotografiecs_CZ
dc.subjectAuguste Rodincs_CZ
dc.subjectEdward Gordon Craigcs_CZ
dc.subjectEtienne Decrouxen_US
dc.subjectmimeen_US
dc.subjectmovementen_US
dc.subjectsculptureen_US
dc.subjectmasken_US
dc.subjectuber-marionnetteen_US
dc.subjectphotographyen_US
dc.subjectAuguste Rodinen_US
dc.subjectEdward Gordon Craigen_US
dc.titleÉtienne Decroux (1898-1991)« Portrait du mime en sculpteur » Figures du corps au croisement des arts du spectacle et des arts plastiquesfr_FR
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-26
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId101987
dc.title.translatedÉtienne Decroux (1898-1991): "The Portrait of a Mime as a Sculptor". The Portrayal of a Body at the Intersection of Scenic and Fine Artsen_US
dc.title.translatedÉtienne Decroux (1898-1991): "Portrét mima jako sochaře". Zobrazení těla průsečíku scénického a výtvarného uměnícs_CZ
dc.contributor.refereeCoëllier, Sylvie
dc.contributor.refereede Marinis, Marco
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny výtvarného uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Visual Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny výtvarného uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Visual Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.cs1 Petra Kolářová Étienne Decroux (1898 ­1991) : « Portrét mima jako sochaře » Zobrazení těla na průsečíku scénického a výtvarného umění Abstrakt : Disertační práce se zabývá osobností Étienna Decroux, tvůrce projektu tělesného mima (mime corporel). Jejím cílem je dokázat, že se Decroux inspiroval divadlem i výtvarným uměním k vytvoření koncepce tzv. "pohyblivé sochy" (statuaire mobile). Z divadla přebral koncept masky Jacquesa Copeau a koncept nadloutky Edwarda Gordona Craiga, aby je převedl přímo na tělo. Ze sochařství přejímal formule patosu, zejména se inspiroval dílem Augusta Rodina a jeho koncepcí tělesné figury. Decroux pojímal tělo jako sérii obrazů, které se odvíjejí před divákem. Ve spolupráci s fotografem Étiennem ­ Bertrandem Weillem, který dokumentoval jeho představení, vytvářel ikonografický soubor, jenž zobrazuje mimovo tělo v pohybu. Na druhou stranu chápal tělo jako materiál, který mim modeluje jako sochař. Decroux se ztotožňoval s ...cs_CZ
uk.abstract.enPetra Kolářová Étienne Decroux (1898 ­1991) : "The Portrait of a Mime as a Sculptor" The Portrayal of a Body at the Intersection of Scenic and Fine Arts Summary : The thesis main subject is Etienne Decroux, the father of corporeal mime. The main objective is to show that Decroux draws on both theatre and sculpture, thus conceiving his art of mime as the mobile statuary. On the one hand, he takes up the concept of mask put forward by Jacques Copeau and Edward Gordon Craig's uber ­marionnette, transposing both concepts directly to the body. On the other hand, he embodies the pathos formulas observed in the statues. Decroux was heavily inspired by Augustus Rodin's sculptures in order to represent the body on stage. Moreover, Decroux conceives the body as a series of images which unfold before the audience. Working along with Etienne ­Bertrand Weill who photographs his shows, he creates a relevant source of iconography of the ...en_US
uk.file-availabilityP
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.embargo.reasonThe annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010.en
uk.embargo.reasonPřílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.cs
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990020391720106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV