dc.contributor.advisor | Konečný, Lubomír | |
dc.creator | Kolářová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2024-08-08T08:48:35Z | |
dc.date.available | 2024-08-08T08:48:35Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/81392 | |
dc.description.abstract | 1 Petra Kolářová Étienne Decroux (1898 1991) : « Portrét mima jako sochaře » Zobrazení těla na průsečíku scénického a výtvarného umění Abstrakt : Disertační práce se zabývá osobností Étienna Decroux, tvůrce projektu tělesného mima (mime corporel). Jejím cílem je dokázat, že se Decroux inspiroval divadlem i výtvarným uměním k vytvoření koncepce tzv. "pohyblivé sochy" (statuaire mobile). Z divadla přebral koncept masky Jacquesa Copeau a koncept nadloutky Edwarda Gordona Craiga, aby je převedl přímo na tělo. Ze sochařství přejímal formule patosu, zejména se inspiroval dílem Augusta Rodina a jeho koncepcí tělesné figury. Decroux pojímal tělo jako sérii obrazů, které se odvíjejí před divákem. Ve spolupráci s fotografem Étiennem Bertrandem Weillem, který dokumentoval jeho představení, vytvářel ikonografický soubor, jenž zobrazuje mimovo tělo v pohybu. Na druhou stranu chápal tělo jako materiál, který mim modeluje jako sochař. Decroux se ztotožňoval s ... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Petra Kolářová Étienne Decroux (1898 1991) : "The Portrait of a Mime as a Sculptor" The Portrayal of a Body at the Intersection of Scenic and Fine Arts Summary : The thesis main subject is Etienne Decroux, the father of corporeal mime. The main objective is to show that Decroux draws on both theatre and sculpture, thus conceiving his art of mime as the mobile statuary. On the one hand, he takes up the concept of mask put forward by Jacques Copeau and Edward Gordon Craig's uber marionnette, transposing both concepts directly to the body. On the other hand, he embodies the pathos formulas observed in the statues. Decroux was heavily inspired by Augustus Rodin's sculptures in order to represent the body on stage. Moreover, Decroux conceives the body as a series of images which unfold before the audience. Working along with Etienne Bertrand Weill who photographs his shows, he creates a relevant source of iconography of the ... | en_US |
dc.language | French | cs_CZ |
dc.language.iso | fr_FR | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Étienne Decroux | cs_CZ |
dc.subject | mim | cs_CZ |
dc.subject | tělo | cs_CZ |
dc.subject | pohyb | cs_CZ |
dc.subject | sochařství | cs_CZ |
dc.subject | maska | cs_CZ |
dc.subject | nadloutka | cs_CZ |
dc.subject | fotografie | cs_CZ |
dc.subject | Auguste Rodin | cs_CZ |
dc.subject | Edward Gordon Craig | cs_CZ |
dc.subject | Etienne Decroux | en_US |
dc.subject | mime | en_US |
dc.subject | movement | en_US |
dc.subject | sculpture | en_US |
dc.subject | mask | en_US |
dc.subject | uber-marionnette | en_US |
dc.subject | photography | en_US |
dc.subject | Auguste Rodin | en_US |
dc.subject | Edward Gordon Craig | en_US |
dc.title | Étienne Decroux (1898-1991)« Portrait du mime en sculpteur » Figures du corps au croisement des arts du spectacle et des arts plastiques | fr_FR |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-26 | |
dc.description.department | Institute of Art History | en_US |
dc.description.department | Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 101987 | |
dc.title.translated | Étienne Decroux (1898-1991): "The Portrait of a Mime as a Sculptor". The Portrayal of a Body at the Intersection of Scenic and Fine Arts | en_US |
dc.title.translated | Étienne Decroux (1898-1991): "Portrét mima jako sochaře". Zobrazení těla průsečíku scénického a výtvarného umění | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Coëllier, Sylvie | |
dc.contributor.referee | de Marinis, Marco | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějiny výtvarného umění | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Visual Art | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Arts and Culture | en_US |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Art History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny výtvarného umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Visual Art | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Arts and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | 1 Petra Kolářová Étienne Decroux (1898 1991) : « Portrét mima jako sochaře » Zobrazení těla na průsečíku scénického a výtvarného umění Abstrakt : Disertační práce se zabývá osobností Étienna Decroux, tvůrce projektu tělesného mima (mime corporel). Jejím cílem je dokázat, že se Decroux inspiroval divadlem i výtvarným uměním k vytvoření koncepce tzv. "pohyblivé sochy" (statuaire mobile). Z divadla přebral koncept masky Jacquesa Copeau a koncept nadloutky Edwarda Gordona Craiga, aby je převedl přímo na tělo. Ze sochařství přejímal formule patosu, zejména se inspiroval dílem Augusta Rodina a jeho koncepcí tělesné figury. Decroux pojímal tělo jako sérii obrazů, které se odvíjejí před divákem. Ve spolupráci s fotografem Étiennem Bertrandem Weillem, který dokumentoval jeho představení, vytvářel ikonografický soubor, jenž zobrazuje mimovo tělo v pohybu. Na druhou stranu chápal tělo jako materiál, který mim modeluje jako sochař. Decroux se ztotožňoval s ... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Petra Kolářová Étienne Decroux (1898 1991) : "The Portrait of a Mime as a Sculptor" The Portrayal of a Body at the Intersection of Scenic and Fine Arts Summary : The thesis main subject is Etienne Decroux, the father of corporeal mime. The main objective is to show that Decroux draws on both theatre and sculpture, thus conceiving his art of mime as the mobile statuary. On the one hand, he takes up the concept of mask put forward by Jacques Copeau and Edward Gordon Craig's uber marionnette, transposing both concepts directly to the body. On the other hand, he embodies the pathos formulas observed in the statues. Decroux was heavily inspired by Augustus Rodin's sculptures in order to represent the body on stage. Moreover, Decroux conceives the body as a series of images which unfold before the audience. Working along with Etienne Bertrand Weill who photographs his shows, he creates a relevant source of iconography of the ... | en_US |
uk.file-availability | P | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.embargo.reason | The annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010. | en |
uk.embargo.reason | Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010. | cs |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990020391720106986 | |