dc.contributor.advisor | Poláčková, Věra | |
dc.creator | Kábelová, Alžběta | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T10:04:15Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T10:04:15Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8252 | |
dc.description.abstract | The diploma work deals with the phenomenon of reality show. The theoretical part is a close introduction with the medium television, because it broadcasts this type of program. Then explores the reality show from different angels, mainly from psychological and pedagogical. The theoretical part is supported by the practical part. The practical part contains expert disquisition, questionnaire for selected experts (pedagogues, psychologists and sociologist) and mentions their opinions about this dilemma. Also it evaluates questionnaire given to classmates of elementary and high school and further to their parents. The conclusion summarises all above-mentioned approaches to the reality show. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje fenoménu reality show. Teoretická část podrobněji seznamuje s médiem televize, jímž je tento typ pořadu přenášen, probírá reality show obecně i z různých pohledů, zejména pak psychologického a pedagogického. Teoretická část je podpořena částí praktickou. Ta obsahuje expertní šetření, dotazníky pro experty (pedagogy, psychology a sociologa) a uvádí jejich názor na tuto problematiku. Vyhodnocuje dále dotazníky, jež byly distribuovány žákům základní a střední školy a jejich rodičům. Závěr shrnuje všechny výše uvedené přístupy k reality show. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Fenomén reality show z hlediska pedagogického | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-22 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 27638 | |
dc.title.translated | The phenomenon of reality show in term of pedagogy | en_US |
dc.contributor.referee | Koťa, Jaroslav | |
dc.identifier.aleph | 000946171 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se věnuje fenoménu reality show. Teoretická část podrobněji seznamuje s médiem televize, jímž je tento typ pořadu přenášen, probírá reality show obecně i z různých pohledů, zejména pak psychologického a pedagogického. Teoretická část je podpořena částí praktickou. Ta obsahuje expertní šetření, dotazníky pro experty (pedagogy, psychology a sociologa) a uvádí jejich názor na tuto problematiku. Vyhodnocuje dále dotazníky, jež byly distribuovány žákům základní a střední školy a jejich rodičům. Závěr shrnuje všechny výše uvedené přístupy k reality show. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma work deals with the phenomenon of reality show. The theoretical part is a close introduction with the medium television, because it broadcasts this type of program. Then explores the reality show from different angels, mainly from psychological and pedagogical. The theoretical part is supported by the practical part. The practical part contains expert disquisition, questionnaire for selected experts (pedagogues, psychologists and sociologist) and mentions their opinions about this dilemma. Also it evaluates questionnaire given to classmates of elementary and high school and further to their parents. The conclusion summarises all above-mentioned approaches to the reality show. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009461710106986 | |