dc.contributor.advisor | Pelikán, Jiří | |
dc.creator | Šubrtová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T10:05:24Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T10:05:24Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8258 | |
dc.description.abstract | This assignment deals with the state of community schools and community education in the Czech republic. It is focused on pointing out the significant pro social function of community school and on submitting the fact that elementary school working according to principles of community education conform to the demands of current and future society as well and this way being one of the possible alternatives necessary for changing the shape of traditional elementary school. | en_US |
dc.description.abstract | Práce se zabývá stavem komunitních škol a komunitního vzdělání v České republice. Jejím cílem je poukázat na významný prospolečenský potenciál komunitních škol a ukázat, že základní škola pracující podle principů komunitního vzdělávání odpovídá požadavkům soudobé i budoucí společnosti a,že je tak jednou z možných alternativ nutné proměny podoby tradiční základní školy. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Transformace tradiční základní školy na školu komunitního typu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-23 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 27632 | |
dc.title.translated | Transformation of traditional elementary school to community school | en_US |
dc.contributor.referee | Dvořáková, Markéta | |
dc.identifier.aleph | 000946211 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zabývá stavem komunitních škol a komunitního vzdělání v České republice. Jejím cílem je poukázat na významný prospolečenský potenciál komunitních škol a ukázat, že základní škola pracující podle principů komunitního vzdělávání odpovídá požadavkům soudobé i budoucí společnosti a,že je tak jednou z možných alternativ nutné proměny podoby tradiční základní školy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This assignment deals with the state of community schools and community education in the Czech republic. It is focused on pointing out the significant pro social function of community school and on submitting the fact that elementary school working according to principles of community education conform to the demands of current and future society as well and this way being one of the possible alternatives necessary for changing the shape of traditional elementary school. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009462110106986 | |