Ženská spiritualita v díle Pavla Evdokimova
Woman`s Spirituality in Pavel Evdokimov`s work
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82728Identifikátory
SIS: 113381
Kolekce
- Kvalifikační práce [2254]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lorman, Jaroslav
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Teologické nauky
Katedra / ústav / klinika
Katedra teologické etiky a spirituální teologie
Datum obhajoby
2. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Titul: Ženská spiritualita v díle Pavla Evdokimova. Práce je zaměřena na otázku, jak autor chápe a jak představuje otázku ženství. Významnou roli zde přitom představují především dvě skutečnosti, které autorovu životu i dílu daly zvláštní charakter. Jednak to byla hluboká životní zkušenost v osobním vztahu k ženě a to především díky matce, následně pak skrze život v manželství. Druhou skutečností bylo jeho povolání teologa - laika, přičemž teologické myšlení P. Evdokimova vychází z pravoslavné tradice a po nucené emigraci do západní Evropy se ponenáhlu začíná přibližovat západní - zvláště katolické - teologii a nabývá ekumenického rázu. Jako základní jsou v práci položeny otázky: jak autor představuje ženu, jaké je její povolání a poslání v řádu stvoření a v řádu spásy a jak se toto povolání a poslání odráží v životě samotné ženy, v jejím vztahu k Bohu, k muži a ke všemu stvoření?
Title: Woman`s Spirituality in Pavel Evdokimov`s work The thesis is focused on the theme of how the author Pavel Evdokimov comprehends the question of womanhood. A significant role is namely given to two facts that also influenced Evdokimov`s life in a special way: they were both a very deep lifelong experience of Evdokimov`s personal relationship to a woman - thanks to his mother, then also thanks to his experience in his own marriage - and then his vocation of being a theologist/ theologian - layman, not forgetting that Pavel Evdokimov`s theological thinking springs from the Orthodox tradition, and only after a forced emigration to Western Europe it was gradually beginning to approach the western - namely catholic - theology and was becoming more ecumenical. In the thesis there are basically discussed following questions: In which way does the author present a woman? What is woman`s vocation like in the order of the Creation and Redemption? How is the vocation reflected in the very woman`s life, in her relationship to God, to man and to all the Creation?