Integrace a speciální vzdělávání zrakově postižených
Integration and special education of visually impaired
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83170Identifikátory
SIS: 164273
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Cintlová, Jitka
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
6. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
zrak, zrakové postižení, integrace, inkluze, speciální vzdělávání, kompenzační pomůcky, asistent pedagogaKlíčová slova (anglicky)
eyesight, visual impairment, integration, inclusion, special education, compensatory aids, teaching assistantNázev: Integrace a speciální vzdělávání zrakově postižených Cíl: Hlavním cílem této práce je charakterizovat integraci a speciální vzdělávání zrakově postižených, detailně popsat případovou studii u vybraného respondenta, který prošel jak integrací, tak speciálním vzdělávání. Metodika: Výzkumu se zúčastnil dvaadvacetiletý muž, který ve svém vzdělávacím procesu prošel integrací i speciálním vzděláváním. Jednalo se o kvalitativní výzkum a otázky polostrukturovaného rozhovoru zodpovídal on a jeho blízcí rodinní příslušníci. Výsledky: V závěru výzkumu se práce pozastavuje nad různými otázkami, které nás během šetření zaujaly. Ty jsou v diskuzi komentovány autorkou. Klíčová slova: zrak, zrakové postižení, integrace, inkluze, speciální vzdělávání, kompenzační pomůcky, asistent pedagoga
Title: Integration and special education of visually impaired Purpose: The main objective of this work is to characterize the integration and special education of visually impaired people, to describe in detail a case study of one chosen client, who experienced the integration as well as the special education. Methods: The only participant in this study was a twenty-two years old man, who experienced in his educational process the integration as well as the special education. It is the qualitative study and the questions were answered by him and his close family members. Results: At the end of this study we deal with some questions, which we found interesting during the research. These questions are commented by the author in a discussion. Key words: eyesight, visual impairment, integration, inclusion, special education, compensatory aids, teaching assistant