Zobrazit minimální záznam

The Anecdote in the Teaching of Story-telling in the Upper Grades of Primary School
dc.contributor.advisorHausenblas, Ondřej
dc.creatorPečenková, Milada
dc.date.accessioned2017-03-31T10:24:14Z
dc.date.available2017-03-31T10:24:14Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8345
dc.description.abstractKomunikace je nezbytnou součástí života v jakékoliv sociální skupině, kde nabývá specifických rysů podle jejího složení. Jinak mezi sebou komunikují dospělí lidé, jinak probíhá komunikace mezi dětmi. Děti jsou ve svém projevu bezprostřední, komunikace mezi nimi vytváří silné pouto. V této práci se věnuji rozvíjení komunikačních dovedností žáků 2. stupně základního vzdělávání. Zaměřuji se na komunikační dovednosti mluveného projevu, konkrétně na vyprávění. Zkoumám a sleduji vyprávění jako proces, neomezuji tedy svůj pohled na teoreticky vymezené vyprávění jako slohový útvar. Ve své práci vycházím z ověřeného faktu, že žáci nové učivo nejlépe přijímají na pozadí něčeho známého, s čím je pojí osobní zkušenost, k čemu mají pozitivní vztah. Z tohoto důvodu si pro výuku vyprávění vybírám anekdotu, která se u dětí těší velké oblibě. Právě vyřčené tvrzení jsem ověřila dotazníkovým šetřením na základních školách a gymnáziu u dětí ve věku 11-12 let. Svou prací chci poukázat na to, že anekdota jako stále živý žánr folklorní slovesnosti nabízí pestré možnosti využití v oblasti komunikační výchovy jazykové i literární. V druhé části práce představuji několik aktivit, které k tomuto účelu nabízíme. V popsaných aktivitách postupujeme od interpretace krátkých textů k vyvozování a objasňování některých důležitých pojmů a...en_US
dc.description.abstractKomunikace je nezbytnou součástí života v jakékoliv sociální skupině, kde nabývá specifických rysů podle jejího složení. Jinak mezi sebou komunikují dospělí lidé, jinak probíhá komunikace mezi dětmi. Děti jsou ve svém projevu bezprostřední, komunikace mezi nimi vytváří silné pouto. V této práci se věnuji rozvíjení komunikačních dovedností žáků 2. stupně základního vzdělávání. Zaměřuji se na komunikační dovednosti mluveného projevu, konkrétně na vyprávění. Zkoumám a sleduji vyprávění jako proces, neomezuji tedy svůj pohled na teoreticky vymezené vyprávění jako slohový útvar. Ve své práci vycházím z ověřeného faktu, že žáci nové učivo nejlépe přijímají na pozadí něčeho známého, s čím je pojí osobní zkušenost, k čemu mají pozitivní vztah. Z tohoto důvodu si pro výuku vyprávění vybírám anekdotu, která se u dětí těší velké oblibě. Právě vyřčené tvrzení jsem ověřila dotazníkovým šetřením na základních školách a gymnáziu u dětí ve věku 11-12 let. Svou prací chci poukázat na to, že anekdota jako stále živý žánr folklorní slovesnosti nabízí pestré možnosti využití v oblasti komunikační výchovy jazykové i literární. V druhé části práce představuji několik aktivit, které k tomuto účelu nabízíme. V popsaných aktivitách postupujeme od interpretace krátkých textů k vyvozování a objasňování některých důležitých pojmů a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleAnekdota ve výuce vyprávění na 2. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-01-16
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21661
dc.title.translatedThe Anecdote in the Teaching of Story-telling in the Upper Grades of Primary Schoolen_US
dc.contributor.refereeKlumparová, Štěpánka
dc.identifier.aleph000585835
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Frenchen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Frenchen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKomunikace je nezbytnou součástí života v jakékoliv sociální skupině, kde nabývá specifických rysů podle jejího složení. Jinak mezi sebou komunikují dospělí lidé, jinak probíhá komunikace mezi dětmi. Děti jsou ve svém projevu bezprostřední, komunikace mezi nimi vytváří silné pouto. V této práci se věnuji rozvíjení komunikačních dovedností žáků 2. stupně základního vzdělávání. Zaměřuji se na komunikační dovednosti mluveného projevu, konkrétně na vyprávění. Zkoumám a sleduji vyprávění jako proces, neomezuji tedy svůj pohled na teoreticky vymezené vyprávění jako slohový útvar. Ve své práci vycházím z ověřeného faktu, že žáci nové učivo nejlépe přijímají na pozadí něčeho známého, s čím je pojí osobní zkušenost, k čemu mají pozitivní vztah. Z tohoto důvodu si pro výuku vyprávění vybírám anekdotu, která se u dětí těší velké oblibě. Právě vyřčené tvrzení jsem ověřila dotazníkovým šetřením na základních školách a gymnáziu u dětí ve věku 11-12 let. Svou prací chci poukázat na to, že anekdota jako stále živý žánr folklorní slovesnosti nabízí pestré možnosti využití v oblasti komunikační výchovy jazykové i literární. V druhé části práce představuji několik aktivit, které k tomuto účelu nabízíme. V popsaných aktivitách postupujeme od interpretace krátkých textů k vyvozování a objasňování některých důležitých pojmů a...cs_CZ
uk.abstract.enKomunikace je nezbytnou součástí života v jakékoliv sociální skupině, kde nabývá specifických rysů podle jejího složení. Jinak mezi sebou komunikují dospělí lidé, jinak probíhá komunikace mezi dětmi. Děti jsou ve svém projevu bezprostřední, komunikace mezi nimi vytváří silné pouto. V této práci se věnuji rozvíjení komunikačních dovedností žáků 2. stupně základního vzdělávání. Zaměřuji se na komunikační dovednosti mluveného projevu, konkrétně na vyprávění. Zkoumám a sleduji vyprávění jako proces, neomezuji tedy svůj pohled na teoreticky vymezené vyprávění jako slohový útvar. Ve své práci vycházím z ověřeného faktu, že žáci nové učivo nejlépe přijímají na pozadí něčeho známého, s čím je pojí osobní zkušenost, k čemu mají pozitivní vztah. Z tohoto důvodu si pro výuku vyprávění vybírám anekdotu, která se u dětí těší velké oblibě. Právě vyřčené tvrzení jsem ověřila dotazníkovým šetřením na základních školách a gymnáziu u dětí ve věku 11-12 let. Svou prací chci poukázat na to, že anekdota jako stále živý žánr folklorní slovesnosti nabízí pestré možnosti využití v oblasti komunikační výchovy jazykové i literární. V druhé části práce představuji několik aktivit, které k tomuto účelu nabízíme. V popsaných aktivitách postupujeme od interpretace krátkých textů k vyvozování a objasňování některých důležitých pojmů a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990005858350106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV