Výchova a vzdělávání člověka s těžkým tělesným postižením v adolescenci
The Instruction and Education of a Person with a Serious Physical Disability in Adolescence
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8355Identifikátory
SIS: 21753
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájková, Vanda
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
22. 1. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Ve své diplomové práci "Výchova a vzdělávání člověka s těžkým tělesným postižením v adolescenci" se chci zabývat zjišťováním a porovnáváním životních cílů, hodnot, orientace a perspektivy lidí s progresivní svalovou dystrofií v adolescenci. Předpokládám u těchto dospívajících nedostatky prožívání smyslu ve vlastním životě a tedy nízkou celkovou míru spokojenosti se životem. K realizaci diplomové práce použiji kvalitativní výzkum, konkrétně metodu strukturovaného rozhovoru (interview), metodu SEIQoL pro zjišťování kvality života a LOGO-TEST Elizabeth S. Lucasové. Výstupem bude výzkumná zpráva. Věřím, že výstupy mé práce poslouží v praxi nejenom mně, ale že bude k užitku i budoucím absolventům speciální pedagogiky. Tito na ni budou moci navázat svým výzkumem a tím pomohou rozšířit zdroje informací pro pedagogy v praxi. Téma jsem si vybral proto, že již dvanáctým rokem pracuji jako vychovatel v Jedličkově ústavu a Základní škole a Střední škole (www.jus.cz) právě s dospívajícími lidmi s tělesným postižením. Na začátku jsem působil jako kmenový vychovatel, po třech letech jsem nastoupil výkon náhradní vojenské služby, přičemž jsem službu absolvoval na zdravotním úseku v roli sanitáře. Po "civilní službě" jsem se opět vrátil na úsek výchovy, kde jsem se po čase stal z kmenového vychovatele vedoucím výchovného...
In My thesis called "Pedagogy and education of adolescent with major handicap" I would like to deal with the determination and comparison of aim in life, values, orientation and perspective of adolescents with progressive muscular Dystrophy. I presume that these adolescents have deficiencies of living the aim of their life and therefore low life satisfaction. To elaborate my dissertation I will use the qualitative research, to be specific - the structure interview method, Schedule for The Evaluation of Individual Quality of Life - SEIQoL and LOGO-TEST of Elizabeth S. Lucas. The outcome will be the research report. I suppose that outcomes of my dissertation will be useful not only for me, but also for the future special pedagogy graduates. These could continue with their research and in that way assist to develop the information sources for educators in practice. I select this theme as I have been working for twelve years as educator in Jedlička Institute and Schools (www.jus.cz) with the handicapped adolescents. Since 1994 - 1997 I was the basic educator. After three years I started the substitute army service which I passed at the Health department as ambulance attendant. After my "army service" I returned to the education sector where I became, after some time, the tutor team leader and now I have been...