Zobrazit minimální záznam

The Instruction and Education of a Person with a Serious Physical Disability in Adolescence
dc.contributor.advisorTitzl, Boris
dc.creatorŠvácha, Petr
dc.date.accessioned2017-03-31T10:26:17Z
dc.date.available2017-03-31T10:26:17Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8355
dc.description.abstractIn My thesis called "Pedagogy and education of adolescent with major handicap" I would like to deal with the determination and comparison of aim in life, values, orientation and perspective of adolescents with progressive muscular Dystrophy. I presume that these adolescents have deficiencies of living the aim of their life and therefore low life satisfaction. To elaborate my dissertation I will use the qualitative research, to be specific - the structure interview method, Schedule for The Evaluation of Individual Quality of Life - SEIQoL and LOGO-TEST of Elizabeth S. Lucas. The outcome will be the research report. I suppose that outcomes of my dissertation will be useful not only for me, but also for the future special pedagogy graduates. These could continue with their research and in that way assist to develop the information sources for educators in practice. I select this theme as I have been working for twelve years as educator in Jedlička Institute and Schools (www.jus.cz) with the handicapped adolescents. Since 1994 - 1997 I was the basic educator. After three years I started the substitute army service which I passed at the Health department as ambulance attendant. After my "army service" I returned to the education sector where I became, after some time, the tutor team leader and now I have been...en_US
dc.description.abstractVe své diplomové práci "Výchova a vzdělávání člověka s těžkým tělesným postižením v adolescenci" se chci zabývat zjišťováním a porovnáváním životních cílů, hodnot, orientace a perspektivy lidí s progresivní svalovou dystrofií v adolescenci. Předpokládám u těchto dospívajících nedostatky prožívání smyslu ve vlastním životě a tedy nízkou celkovou míru spokojenosti se životem. K realizaci diplomové práce použiji kvalitativní výzkum, konkrétně metodu strukturovaného rozhovoru (interview), metodu SEIQoL pro zjišťování kvality života a LOGO-TEST Elizabeth S. Lucasové. Výstupem bude výzkumná zpráva. Věřím, že výstupy mé práce poslouží v praxi nejenom mně, ale že bude k užitku i budoucím absolventům speciální pedagogiky. Tito na ni budou moci navázat svým výzkumem a tím pomohou rozšířit zdroje informací pro pedagogy v praxi. Téma jsem si vybral proto, že již dvanáctým rokem pracuji jako vychovatel v Jedličkově ústavu a Základní škole a Střední škole (www.jus.cz) právě s dospívajícími lidmi s tělesným postižením. Na začátku jsem působil jako kmenový vychovatel, po třech letech jsem nastoupil výkon náhradní vojenské služby, přičemž jsem službu absolvoval na zdravotním úseku v roli sanitáře. Po "civilní službě" jsem se opět vrátil na úsek výchovy, kde jsem se po čase stal z kmenového vychovatele vedoucím výchovného...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVýchova a vzdělávání člověka s těžkým tělesným postižením v adolescencics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-01-22
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21753
dc.title.translatedThe Instruction and Education of a Person with a Serious Physical Disability in Adolescenceen_US
dc.contributor.refereeHájková, Vanda
dc.identifier.aleph000823951
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci "Výchova a vzdělávání člověka s těžkým tělesným postižením v adolescenci" se chci zabývat zjišťováním a porovnáváním životních cílů, hodnot, orientace a perspektivy lidí s progresivní svalovou dystrofií v adolescenci. Předpokládám u těchto dospívajících nedostatky prožívání smyslu ve vlastním životě a tedy nízkou celkovou míru spokojenosti se životem. K realizaci diplomové práce použiji kvalitativní výzkum, konkrétně metodu strukturovaného rozhovoru (interview), metodu SEIQoL pro zjišťování kvality života a LOGO-TEST Elizabeth S. Lucasové. Výstupem bude výzkumná zpráva. Věřím, že výstupy mé práce poslouží v praxi nejenom mně, ale že bude k užitku i budoucím absolventům speciální pedagogiky. Tito na ni budou moci navázat svým výzkumem a tím pomohou rozšířit zdroje informací pro pedagogy v praxi. Téma jsem si vybral proto, že již dvanáctým rokem pracuji jako vychovatel v Jedličkově ústavu a Základní škole a Střední škole (www.jus.cz) právě s dospívajícími lidmi s tělesným postižením. Na začátku jsem působil jako kmenový vychovatel, po třech letech jsem nastoupil výkon náhradní vojenské služby, přičemž jsem službu absolvoval na zdravotním úseku v roli sanitáře. Po "civilní službě" jsem se opět vrátil na úsek výchovy, kde jsem se po čase stal z kmenového vychovatele vedoucím výchovného...cs_CZ
uk.abstract.enIn My thesis called "Pedagogy and education of adolescent with major handicap" I would like to deal with the determination and comparison of aim in life, values, orientation and perspective of adolescents with progressive muscular Dystrophy. I presume that these adolescents have deficiencies of living the aim of their life and therefore low life satisfaction. To elaborate my dissertation I will use the qualitative research, to be specific - the structure interview method, Schedule for The Evaluation of Individual Quality of Life - SEIQoL and LOGO-TEST of Elizabeth S. Lucas. The outcome will be the research report. I suppose that outcomes of my dissertation will be useful not only for me, but also for the future special pedagogy graduates. These could continue with their research and in that way assist to develop the information sources for educators in practice. I select this theme as I have been working for twelve years as educator in Jedlička Institute and Schools (www.jus.cz) with the handicapped adolescents. Since 1994 - 1997 I was the basic educator. After three years I started the substitute army service which I passed at the Health department as ambulance attendant. After my "army service" I returned to the education sector where I became, after some time, the tutor team leader and now I have been...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990008239510106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV