dc.contributor.advisor | Hádková, Kateřina | |
dc.creator | Šrámková, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T10:27:17Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T10:27:17Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8360 | |
dc.description.abstract | In my diploma work I would like to focus on theme of spending free time in school for hearing impaired children (age 6-12) . The work has two parts. In the first one - theoretical- literary - I will describe types of spending free time of deaf and hard of hearing children different enviroments : family, school, out of school. In the second one -practical research - I will focus on the profile of school for hearing impaired children. I would like to touch the problem of activities (during the school time and free time) which are offered by each school for hearing impaired children aged 6-12. Aim of the research is to find out how much enviroments (family, school and out of school) affect childrens behaviors and their free time activities. | en_US |
dc.description.abstract | V diplomové práci se zaměřím na využívání volného času na školách pro sluchově postižené. V teoreticko - literární části budu popisovat způsob trávení volného času sluchově postižených dětí mladšího školního věku v rodinném, školním i mimoškolním prostředí. V prakticko - výzkumné části se zaměřím na profil škol pro sluchově postižené, přičemž bych se chtěla podrobněji dotknout jednotlivých aktivit provozovaných ve volném i v mimoškolním čase sluchově postižených dětí mladšího školního věku. Cílem šetření bude zjistit, do jaké míry ovlivňuje rodinné, školní a mimoškolní prostředí sluchově postiženého školáka mladšího školního věku, respektive jakým způsobem se tento vliv odráží v jeho volném čase a v chování. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Volnočasové aktivity sluchově postižených dětí mladšího školního věku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-22 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 21725 | |
dc.title.translated | The Recreational Activities of Hearing-impaired Children of a Young School Age | en_US |
dc.contributor.referee | Kotvová, Miroslava | |
dc.identifier.aleph | 000823941 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Special Schools | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Special Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | V diplomové práci se zaměřím na využívání volného času na školách pro sluchově postižené. V teoreticko - literární části budu popisovat způsob trávení volného času sluchově postižených dětí mladšího školního věku v rodinném, školním i mimoškolním prostředí. V prakticko - výzkumné části se zaměřím na profil škol pro sluchově postižené, přičemž bych se chtěla podrobněji dotknout jednotlivých aktivit provozovaných ve volném i v mimoškolním čase sluchově postižených dětí mladšího školního věku. Cílem šetření bude zjistit, do jaké míry ovlivňuje rodinné, školní a mimoškolní prostředí sluchově postiženého školáka mladšího školního věku, respektive jakým způsobem se tento vliv odráží v jeho volném čase a v chování. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In my diploma work I would like to focus on theme of spending free time in school for hearing impaired children (age 6-12) . The work has two parts. In the first one - theoretical- literary - I will describe types of spending free time of deaf and hard of hearing children different enviroments : family, school, out of school. In the second one -practical research - I will focus on the profile of school for hearing impaired children. I would like to touch the problem of activities (during the school time and free time) which are offered by each school for hearing impaired children aged 6-12. Aim of the research is to find out how much enviroments (family, school and out of school) affect childrens behaviors and their free time activities. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008239410106986 | |