Zobrazit minimální záznam

Adaptation of Language Propedeutic at the Lower Grades of Primary School
dc.contributor.advisorFenclová, Marie
dc.creatorŠlezingrová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-03-31T10:28:26Z
dc.date.available2017-03-31T10:28:26Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8365
dc.description.abstractJ'étudie le francais a la faculté de pédagogie de l'Université Charles avec la possibilité d'enseigner cette langue a diverses écoles. C'est pourquoi je m'intéresse aux approches didactiques des langues étrangeres, aux approches nouvelles, aux innovations dans l'enseignement des langues étrangeres. J'ai découvert une nouvelle discipline qui s'occupe de la problématique de l'enseignement des langues étrangeres. La propédeutique linguistique ou bien Éveil aux langues (ainsi appelée) nous montre des possibilités d'apprendre une langue étrangere de l'autre point de vue. On enseigne une langue étrangere grace aux autres langues, ca veut dire qu'on utilise nos ressources, nos connaissances d'une langue pour la construction des dispositions dans l'autre langue. Dans ce cas on parle d'une approche plurielle. (Candelier, 2003)en_US
dc.description.abstractVe své diplomové práci jsem se zabývala tvorbou didaktického materiálu, který by mohl zaujmout své místo v jazykové propedeutice, tedy v počátcích výuky prvního cizího jazyka. Vznikl tak dokument 1, 2, 3 ... 4000 jazyků, který by se tak spolu s několika již vypracovanými dokumenty mohl stát součástí výuky cizích jazyků na základních školách. Na základě výzkumu, který proběhl na několika základních školách v České republice, jsem získala pestrý vzorek jazykového smýšlení dětí ve věku 8-9 let. Cílem bylo zjistit povědomí dětí o multikulturním světě, ve kterém žijí, vnímání plurilingvismu, jejich postoj cizím jazykům. Ze vzorku 205 testovaných žáků na 6 českých základních školách tak vznikl podklad pro analýzu těchto jevů na základě porovnávání jednotlivých odpovědí z několika hledisek.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleAdaptace jazykové propedeutiky na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-01-23
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21569
dc.title.translatedAdaptation of Language Propedeutic at the Lower Grades of Primary Schoolen_US
dc.contributor.refereeKolmanová, Jana
dc.identifier.aleph001173874
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - francouzský jazyk - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro střední školy v kombinacíchcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - French - Secondary Teaching (combined subjects)en_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - francouzský jazyk - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro střední školy v kombinacíchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - French - Secondary Teaching (combined subjects)en_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci jsem se zabývala tvorbou didaktického materiálu, který by mohl zaujmout své místo v jazykové propedeutice, tedy v počátcích výuky prvního cizího jazyka. Vznikl tak dokument 1, 2, 3 ... 4000 jazyků, který by se tak spolu s několika již vypracovanými dokumenty mohl stát součástí výuky cizích jazyků na základních školách. Na základě výzkumu, který proběhl na několika základních školách v České republice, jsem získala pestrý vzorek jazykového smýšlení dětí ve věku 8-9 let. Cílem bylo zjistit povědomí dětí o multikulturním světě, ve kterém žijí, vnímání plurilingvismu, jejich postoj cizím jazykům. Ze vzorku 205 testovaných žáků na 6 českých základních školách tak vznikl podklad pro analýzu těchto jevů na základě porovnávání jednotlivých odpovědí z několika hledisek.cs_CZ
uk.abstract.enJ'étudie le francais a la faculté de pédagogie de l'Université Charles avec la possibilité d'enseigner cette langue a diverses écoles. C'est pourquoi je m'intéresse aux approches didactiques des langues étrangeres, aux approches nouvelles, aux innovations dans l'enseignement des langues étrangeres. J'ai découvert une nouvelle discipline qui s'occupe de la problématique de l'enseignement des langues étrangeres. La propédeutique linguistique ou bien Éveil aux langues (ainsi appelée) nous montre des possibilités d'apprendre une langue étrangere de l'autre point de vue. On enseigne une langue étrangere grace aux autres langues, ca veut dire qu'on utilise nos ressources, nos connaissances d'une langue pour la construction des dispositions dans l'autre langue. Dans ce cas on parle d'une approche plurielle. (Candelier, 2003)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990011738740106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV