dc.contributor.advisor | Zhouf, Jaroslav | |
dc.creator | Veletová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T10:29:29Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T10:29:29Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8370 | |
dc.description.abstract | Žáci základních škol se v běžném životě s pravděpodobností setkávají poměrně často. Chápou ji jako šanci nebo naději a umí ji různými způsoby přesně vyjádřit. Domnívám se, že pravděpodobnost by se měla v hodinách matematiky objevit už na základní škole, aby byla tato mimoškolní zkušenost využita. V současnosti se žáci s teorií pravděpodobnosti setkávají až ve čtvrtém ročníku středních škol. Ve své diplomové práci se tedy zabývám zavedením pravděpodobnosti na základních školách. Na základě zkušeností s učebnicemi pro základní a střední školy jsem vytvořila Učební text, který je hlavní součástí diplomové práce. Je koncipován jako učebnice pravděpodobnosti pro žáky druhého stupně základních škol. Učební text zpracovává teorii pravděpodobnosti přibližně ve stejném rozsahu, jako se objevuje v osnovách gymnázií. K tématu jsem vytvořila projekt, ve kterém žáci získané poznatky prakticky využijí. Projekt imituje klasické kasino. Vyučování podle navržené učebnice jsem uskutečnila v 8. ročníku základní školy. Díky experimentu jsem si ověřila, že žáci základních škol jsou schopni porozumět principům řešení problémů pravděpodobnostního charakteru. | en_US |
dc.description.abstract | Žáci základních škol se v běžném životě s pravděpodobností setkávají poměrně často. Chápou ji jako šanci nebo naději a umí ji různými způsoby přesně vyjádřit. Domnívám se, že pravděpodobnost by se měla v hodinách matematiky objevit už na základní škole, aby byla tato mimoškolní zkušenost využita. V současnosti se žáci s teorií pravděpodobnosti setkávají až ve čtvrtém ročníku středních škol. Ve své diplomové práci se tedy zabývám zavedením pravděpodobnosti na základních školách. Na základě zkušeností s učebnicemi pro základní a střední školy jsem vytvořila Učební text, který je hlavní součástí diplomové práce. Je koncipován jako učebnice pravděpodobnosti pro žáky druhého stupně základních škol. Učební text zpracovává teorii pravděpodobnosti přibližně ve stejném rozsahu, jako se objevuje v osnovách gymnázií. K tématu jsem vytvořila projekt, ve kterém žáci získané poznatky prakticky využijí. Projekt imituje klasické kasino. Vyučování podle navržené učebnice jsem uskutečnila v 8. ročníku základní školy. Díky experimentu jsem si ověřila, že žáci základních škol jsou schopni porozumět principům řešení problémů pravděpodobnostního charakteru. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Pravděpodobnost pro žáky druhého stupně základních škol | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-22 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 21621 | |
dc.title.translated | Expectation for Pupils of the Upper Grades of Primary Schools | en_US |
dc.contributor.referee | Mošna, František | |
dc.identifier.aleph | 000800042 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - německý jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - German | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - německý jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - German | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Žáci základních škol se v běžném životě s pravděpodobností setkávají poměrně často. Chápou ji jako šanci nebo naději a umí ji různými způsoby přesně vyjádřit. Domnívám se, že pravděpodobnost by se měla v hodinách matematiky objevit už na základní škole, aby byla tato mimoškolní zkušenost využita. V současnosti se žáci s teorií pravděpodobnosti setkávají až ve čtvrtém ročníku středních škol. Ve své diplomové práci se tedy zabývám zavedením pravděpodobnosti na základních školách. Na základě zkušeností s učebnicemi pro základní a střední školy jsem vytvořila Učební text, který je hlavní součástí diplomové práce. Je koncipován jako učebnice pravděpodobnosti pro žáky druhého stupně základních škol. Učební text zpracovává teorii pravděpodobnosti přibližně ve stejném rozsahu, jako se objevuje v osnovách gymnázií. K tématu jsem vytvořila projekt, ve kterém žáci získané poznatky prakticky využijí. Projekt imituje klasické kasino. Vyučování podle navržené učebnice jsem uskutečnila v 8. ročníku základní školy. Díky experimentu jsem si ověřila, že žáci základních škol jsou schopni porozumět principům řešení problémů pravděpodobnostního charakteru. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Žáci základních škol se v běžném životě s pravděpodobností setkávají poměrně často. Chápou ji jako šanci nebo naději a umí ji různými způsoby přesně vyjádřit. Domnívám se, že pravděpodobnost by se měla v hodinách matematiky objevit už na základní škole, aby byla tato mimoškolní zkušenost využita. V současnosti se žáci s teorií pravděpodobnosti setkávají až ve čtvrtém ročníku středních škol. Ve své diplomové práci se tedy zabývám zavedením pravděpodobnosti na základních školách. Na základě zkušeností s učebnicemi pro základní a střední školy jsem vytvořila Učební text, který je hlavní součástí diplomové práce. Je koncipován jako učebnice pravděpodobnosti pro žáky druhého stupně základních škol. Učební text zpracovává teorii pravděpodobnosti přibližně ve stejném rozsahu, jako se objevuje v osnovách gymnázií. K tématu jsem vytvořila projekt, ve kterém žáci získané poznatky prakticky využijí. Projekt imituje klasické kasino. Vyučování podle navržené učebnice jsem uskutečnila v 8. ročníku základní školy. Díky experimentu jsem si ověřila, že žáci základních škol jsou schopni porozumět principům řešení problémů pravděpodobnostního charakteru. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008000420106986 | |