Zobrazit minimální záznam

Expectation for Pupils of the Upper Grades of Primary Schools
dc.contributor.advisorZhouf, Jaroslav
dc.creatorVeletová, Jana
dc.date.accessioned2017-03-31T10:29:29Z
dc.date.available2017-03-31T10:29:29Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8370
dc.description.abstractŽáci základních škol se v běžném životě s pravděpodobností setkávají poměrně často. Chápou ji jako šanci nebo naději a umí ji různými způsoby přesně vyjádřit. Domnívám se, že pravděpodobnost by se měla v hodinách matematiky objevit už na základní škole, aby byla tato mimoškolní zkušenost využita. V současnosti se žáci s teorií pravděpodobnosti setkávají až ve čtvrtém ročníku středních škol. Ve své diplomové práci se tedy zabývám zavedením pravděpodobnosti na základních školách. Na základě zkušeností s učebnicemi pro základní a střední školy jsem vytvořila Učební text, který je hlavní součástí diplomové práce. Je koncipován jako učebnice pravděpodobnosti pro žáky druhého stupně základních škol. Učební text zpracovává teorii pravděpodobnosti přibližně ve stejném rozsahu, jako se objevuje v osnovách gymnázií. K tématu jsem vytvořila projekt, ve kterém žáci získané poznatky prakticky využijí. Projekt imituje klasické kasino. Vyučování podle navržené učebnice jsem uskutečnila v 8. ročníku základní školy. Díky experimentu jsem si ověřila, že žáci základních škol jsou schopni porozumět principům řešení problémů pravděpodobnostního charakteru.en_US
dc.description.abstractŽáci základních škol se v běžném životě s pravděpodobností setkávají poměrně často. Chápou ji jako šanci nebo naději a umí ji různými způsoby přesně vyjádřit. Domnívám se, že pravděpodobnost by se měla v hodinách matematiky objevit už na základní škole, aby byla tato mimoškolní zkušenost využita. V současnosti se žáci s teorií pravděpodobnosti setkávají až ve čtvrtém ročníku středních škol. Ve své diplomové práci se tedy zabývám zavedením pravděpodobnosti na základních školách. Na základě zkušeností s učebnicemi pro základní a střední školy jsem vytvořila Učební text, který je hlavní součástí diplomové práce. Je koncipován jako učebnice pravděpodobnosti pro žáky druhého stupně základních škol. Učební text zpracovává teorii pravděpodobnosti přibližně ve stejném rozsahu, jako se objevuje v osnovách gymnázií. K tématu jsem vytvořila projekt, ve kterém žáci získané poznatky prakticky využijí. Projekt imituje klasické kasino. Vyučování podle navržené učebnice jsem uskutečnila v 8. ročníku základní školy. Díky experimentu jsem si ověřila, že žáci základních škol jsou schopni porozumět principům řešení problémů pravděpodobnostního charakteru.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePravděpodobnost pro žáky druhého stupně základních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-01-22
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21621
dc.title.translatedExpectation for Pupils of the Upper Grades of Primary Schoolsen_US
dc.contributor.refereeMošna, František
dc.identifier.aleph000800042
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Germanen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Germanen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csŽáci základních škol se v běžném životě s pravděpodobností setkávají poměrně často. Chápou ji jako šanci nebo naději a umí ji různými způsoby přesně vyjádřit. Domnívám se, že pravděpodobnost by se měla v hodinách matematiky objevit už na základní škole, aby byla tato mimoškolní zkušenost využita. V současnosti se žáci s teorií pravděpodobnosti setkávají až ve čtvrtém ročníku středních škol. Ve své diplomové práci se tedy zabývám zavedením pravděpodobnosti na základních školách. Na základě zkušeností s učebnicemi pro základní a střední školy jsem vytvořila Učební text, který je hlavní součástí diplomové práce. Je koncipován jako učebnice pravděpodobnosti pro žáky druhého stupně základních škol. Učební text zpracovává teorii pravděpodobnosti přibližně ve stejném rozsahu, jako se objevuje v osnovách gymnázií. K tématu jsem vytvořila projekt, ve kterém žáci získané poznatky prakticky využijí. Projekt imituje klasické kasino. Vyučování podle navržené učebnice jsem uskutečnila v 8. ročníku základní školy. Díky experimentu jsem si ověřila, že žáci základních škol jsou schopni porozumět principům řešení problémů pravděpodobnostního charakteru.cs_CZ
uk.abstract.enŽáci základních škol se v běžném životě s pravděpodobností setkávají poměrně často. Chápou ji jako šanci nebo naději a umí ji různými způsoby přesně vyjádřit. Domnívám se, že pravděpodobnost by se měla v hodinách matematiky objevit už na základní škole, aby byla tato mimoškolní zkušenost využita. V současnosti se žáci s teorií pravděpodobnosti setkávají až ve čtvrtém ročníku středních škol. Ve své diplomové práci se tedy zabývám zavedením pravděpodobnosti na základních školách. Na základě zkušeností s učebnicemi pro základní a střední školy jsem vytvořila Učební text, který je hlavní součástí diplomové práce. Je koncipován jako učebnice pravděpodobnosti pro žáky druhého stupně základních škol. Učební text zpracovává teorii pravděpodobnosti přibližně ve stejném rozsahu, jako se objevuje v osnovách gymnázií. K tématu jsem vytvořila projekt, ve kterém žáci získané poznatky prakticky využijí. Projekt imituje klasické kasino. Vyučování podle navržené učebnice jsem uskutečnila v 8. ročníku základní školy. Díky experimentu jsem si ověřila, že žáci základních škol jsou schopni porozumět principům řešení problémů pravděpodobnostního charakteru.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990008000420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV