Zobrazit minimální záznam

Analysis of classifications of the speech acts and conversational implicatures politeness on the example of cosmetic advertising
dc.contributor.advisorIvan, Michal
dc.creatorTheimerová, Stanislava
dc.date.accessioned2020-08-17T09:47:16Z
dc.date.available2020-08-17T09:47:16Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84269
dc.description.abstractV této práci se věnujeme pragmatickým aspektům řeči, konkrétně studiu klasifikace řečových aktů a konverzačních implikatur. V teoretické části se zabýváme prácemi J. L. Austina, J. R. Searla a M. Grepla s důrazem na odlišnosti v jejich klasifikaci ilokučních aktů. Dále se zabýváme maximou zdvořilosti a zdvořilostními typy dle P. Brownové a S. C. Lewinsona. V praktické části s pomocí analýzy reklamních titulků a sloganů budeme demonstrovat funkčnost klasifikace řečových aktů dle jednotlivých autorů. Snažíme se taktéž potvrdit performativní charakter těchto výroků i za implicitně vyjádřeného performativního slovesa. Zajímá nás přítomnost maximy zdvořilosti v těchto textech a následné řazení mezi jednotlivé zdvořilostní typy. Cílem práce je poukázat na problematiku klasifikace ilokučních aktů a pokusit se nastínit zlepšení tohoto řazení. Předpokladem je, že byť se klasifikace potýká s nepřesnostmi, jsme na jejím základě schopni rozeznávat jednotlivé opakující se typy promluv. Pro doplnění těchto poznatků chceme dokázat performativní charakter reklamních textů i za předpokladu, že zde bude vyjádřeno performativní sloveso implicitně a přítomnost zdvořilostních maxim v apriori direktivních sloganech a titulcích. Klíčová slova: teorie řečových aktů, klasifikace ilokučních aktů, konverzační maximy, maxima...cs_CZ
dc.description.abstractIn this thesis we deal with pragmatic aspects of language, specifically studying the classification of speech acts and conversational implicature. The theoretical part is concerned with the work of J. L. Austin, J. R. Searle and M. Grepl with an emphasis on differences in the classification of illocutionary acts. Then we deal with the maxim of politeness and pleasantries types according to P. Brown and S. C. Lewinson. In the practical part using analysis of advertising headlines and slogans we are trying to demonstrate the functionality of the classification of speech acts by individual authors. We try to also confirm the performative nature of these statements also implicitly expressed performative verbs. We are interested in the presence of the maxims of politeness in these texts and the consequent shift between different types of courtesy. The aim is to highlight the issue of classification of illocutionary acts and try to outline improvements to this shift. The assumption is that, although the classification struggling with inaccuracies, we thereunder able to distinguish different types of repetitive speeches. To complement these findings, we want to prove performative character of advertising texts, even assuming that there will be implicitly expressed performative verb and the presence of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectspeech act theoryen_US
dc.subjectthe classification of illocutionary actsen_US
dc.subjectconversational maximsen_US
dc.subjectmaxim politenessen_US
dc.subjectcourtesy types of advertisingen_US
dc.subjectcosmetic advertisingen_US
dc.subjectslogansen_US
dc.subjectheadlinesen_US
dc.subjectteorie řečových aktůcs_CZ
dc.subjectklasifikace ilokučních aktůcs_CZ
dc.subjectkonverzační maximycs_CZ
dc.subjectmaxima zdvořilostics_CZ
dc.subjecttypy zdvořilostics_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectkosmetická reklamacs_CZ
dc.subjectsloganycs_CZ
dc.subjecttitulkycs_CZ
dc.titleAnalýza klasifikace řečových aktů a konverzačních implikatur zdvořilosti na příkladu kosmetické reklamycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-01-29
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId145573
dc.title.translatedAnalysis of classifications of the speech acts and conversational implicatures politeness on the example of cosmetic advertisingen_US
dc.contributor.refereeMarcelli, Miroslav
dc.identifier.aleph002068357
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV této práci se věnujeme pragmatickým aspektům řeči, konkrétně studiu klasifikace řečových aktů a konverzačních implikatur. V teoretické části se zabýváme prácemi J. L. Austina, J. R. Searla a M. Grepla s důrazem na odlišnosti v jejich klasifikaci ilokučních aktů. Dále se zabýváme maximou zdvořilosti a zdvořilostními typy dle P. Brownové a S. C. Lewinsona. V praktické části s pomocí analýzy reklamních titulků a sloganů budeme demonstrovat funkčnost klasifikace řečových aktů dle jednotlivých autorů. Snažíme se taktéž potvrdit performativní charakter těchto výroků i za implicitně vyjádřeného performativního slovesa. Zajímá nás přítomnost maximy zdvořilosti v těchto textech a následné řazení mezi jednotlivé zdvořilostní typy. Cílem práce je poukázat na problematiku klasifikace ilokučních aktů a pokusit se nastínit zlepšení tohoto řazení. Předpokladem je, že byť se klasifikace potýká s nepřesnostmi, jsme na jejím základě schopni rozeznávat jednotlivé opakující se typy promluv. Pro doplnění těchto poznatků chceme dokázat performativní charakter reklamních textů i za předpokladu, že zde bude vyjádřeno performativní sloveso implicitně a přítomnost zdvořilostních maxim v apriori direktivních sloganech a titulcích. Klíčová slova: teorie řečových aktů, klasifikace ilokučních aktů, konverzační maximy, maxima...cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis we deal with pragmatic aspects of language, specifically studying the classification of speech acts and conversational implicature. The theoretical part is concerned with the work of J. L. Austin, J. R. Searle and M. Grepl with an emphasis on differences in the classification of illocutionary acts. Then we deal with the maxim of politeness and pleasantries types according to P. Brown and S. C. Lewinson. In the practical part using analysis of advertising headlines and slogans we are trying to demonstrate the functionality of the classification of speech acts by individual authors. We try to also confirm the performative nature of these statements also implicitly expressed performative verbs. We are interested in the presence of the maxims of politeness in these texts and the consequent shift between different types of courtesy. The aim is to highlight the issue of classification of illocutionary acts and try to outline improvements to this shift. The assumption is that, although the classification struggling with inaccuracies, we thereunder able to distinguish different types of repetitive speeches. To complement these findings, we want to prove performative character of advertising texts, even assuming that there will be implicitly expressed performative verb and the presence of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020683570106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV